|
کدخبر: 265919 نسترن فراهانی

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در گفتگو با گسترش نیوز:

باید از تجربیات ظریف و عراقچی استفاده کنیم/ پرونده برجام بسته نشده است

مسیح مهاجری: نمی توانیم بگوییم سفره مردم هیچ گرهی به مسائل سیاست خارجه ندارد و بی اثر بودن تحریم شعاری توخالی است

اقتصاد باید از تجربیات ظریف و عراقچی استفاده کنیم/ پرونده برجام بسته نشده است

پرونده برجام بسته شد؟ وزیر سیاست خارجه جمهوری اسلامی معتقد است مذاکراتی که نتیجه داشته باشد همچنان ادامه دارد اما اتفاقاتی که در شورای حکام رخ داد و تصمیماتی که در این راستا گرفته شد گویای موضوع دیگری است؛ در همین راستا مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی ایران ، با گسترش نیوز به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید.

باید از تجربیات ظریف و عراقچی استفاده کنیم

مهاجری در رابطه با ادامه برجام و گمانه زنی ها در این راستا گفت: پرونده برجام قطعا بسته نشده و دولت  در این زمینه تلاش می کند ولی این تلاش فایده ای ندارد، مسیر باید تغییر کند و افرادی که پرونده را پیش می برند هم باید کارکشته تر باشند ؛ باید از آدم هایی مثل ظریف و عراقچی استفاده کنند و از تجربیات آنها بهره ببرند.

وی افزود: تحریم و برجام در زندگی مردم اثر دارد و نمی توانیم بگوییم سفره مردم هیچ گرهی به مسائل سیاست خارجه ندارد و  بی اثر بودن تحریم شعاری توخالی است.  همه ما می بینیم که بخاطر تحریم چه مشکلاتی برای کشور پیش آمده و سفره مردم روز به روز کوچک تر می شود، همه ما می بینیم که نمی توانیم مثل سابق نفت بفروشیم و چقدر این موضوع روی اقتصاد ما اثرگذار بوده است.

پرونده برجام بسته نشده است

مهاجری خاطرنشان کرد: حذف ارز ترجیحی و این اصلاحات اقتصادی وضعیت را بدتر می کند، کمااینکه همین ابتدای کار می بینیم با حذف ارز ترجیحی چه موانعی برای ما ایجاد شده است و روز به روز به گرفتاری های مردم افزوده می شود، اینکه بگوییم کالابرگ می دهیم مشکلات حل می شود درست نیست چراکه کوپن برگشت به عقب است و هیچ مشکلی را حل نمی کند.

او هم چنین در رابطه با تندروها و عملکرد آنها در مجلس و نهادهای تصمیم گیر گفت: درباره این قبیل افراد ما تعبیر دیگری داریم و درباره این افراد می‌گوییم «خود انقلاب‌ پنداران». در حقیقت بنده اعتقاد دارم آنهایی که خودشان را انقلابی می‌دانند و بقیه را دور از انقلاب یا ضد انقلاب، باید خودشان را اصلاح کنند چرا که ‌دردسر کشور آنها هستند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها