|
کدخبر: 265364 شروین اشیدری

اجاره بوگاتی برای ایرانی ها چقدر آب می‌خورد؟

اگر بخواهیم خودروی سوپر اسپرتی مانند بوگاتی شیرون را اجاره کنیم چقدر باید پول بدهیم؟ این مقدار به پول ایران چقدر خواهد شد؟

اقتصاد اجاره بوگاتی برای ایرانی ها چقدر آب می‌خورد؟
بوگاتی از جمله خودروسازانی است که به ساخت نمونه های فوق سریع مشهور است و مورد توجه اکثر دوست داران خودرو قرار دارد. از جمله محصولات پر طرفدار این خودروساز مدل شیرون است. خودرویی که قیمت به شدت بالایی دارد و شاید هر کس نتواند آن را خریداری کند اما اجاره چطور؟ هزینه اجاره یک بوگاتی شیرون کارکرده چقدر است؟

بهتر است قبل از این که به هزینه اجاره این خودروی فوق سریع بپردازیم کمی با آن آشنا شویم. شیرون از سال ۲۰۱۶ جایگزین مدل قبلی یعنی ویرون شد. از مشخصات فنی برجسته ی شیرون میتوان به بدنه ی تمام فیبرکربن آن اشاره کرد.

آشنایی با شیرون

به طور کلی اعداد و ارقام درباره بوگاتی شیرون حرف های زیادی می‌زند. از پیشرانه ۸ لیتری ۱۶ سیلندر با ۴ توربوشارژ گرفته تا توان حداکثری ۱۴۷۹ اسب بخار. لازم به ذکر است که گشتاور این خودرو نیز ۱۶۰۰ نیوتن متر است که در نوع خود بی نظیر محسوب می‌شود. حاصل این مقدار فراوان از اسب بخار و گشتاور، شتاب صفر تا صد ۲.۵ ثانیه ای و صفر تا دویست ۶.۵ ثانیه شیرون است. این خودرو در تست فولکس واگن توانست به سرعت ۴۶۵کیلومتر بر ساعت دست یابد و رکورد جدیدی ثبت کند.

مظنه چند؟

حال که تا حدودی با توان این خودرو آشنا شدید باید این نکته را بدانید که قیمت نمونه اسپرت شیرون ۳.۵ میلیون دلار است. لازم به ذکر است که شیروین اسپرت جدیدترین محصول این کمپانی نیست و پس از آن نمونه‌های جدیدتری را نیز تولید کرده است. حال اگر بخواهید یک نمونه کارکرده این خودرو را خریداری کنید باید با توجه به تعداد کم این خودرو به شدت در سایت ها به دنبال آن بگردید تا شاید یک نمونه آن را پیدا کنید. اخیرا یکی از فروشنده ها شیرون اسپرت خود را که ۱۲۰۰ مایل نیز کارکرد دارد با قیمت ۳.۳ میلیون دلار برای فروش گذاشته است.

ماهی ۱.۵ میلیارد تومان!

یکی از خریداران تصمیم گرفته به مذاکره با این فروشنده بپردازد که آیا امکان اجاره این هایپرکار وجود دارد یا خیر؟ در صورتی که بخواهید این بوگاتی را برای مدت ۳ سال اجاره کنید باید هزینه ای در حدود ۵۲ هزار دلار به صورت ماهانه پرداخت کنید. اگر قیمت دلار را حدود ۳۰ هزار تومان در نظر بگیرید مبلغی تقریبا برابر با ۱.۵ میلیارد تومان خواهد شد. این رقم برای اجاره به مدت ۲ سال نیز حدود ۶۶ هزار دلار یعنی نزدیک به ۲ میلیارد تومان خواهد بود. باید این نکته را در نظر گرفت که شیرون ذکر شده ۲ سال کامل وارانتی و سرویس کامل را دارد اما صاحب خودرو حق دارد سالانه فقط ۲۵۰۰ مایل یعنی حدود ۴۰۰۰ هزار کیلومتر با آن رانندگی کند. این بدان معنی است که ماهانه می‌توان فقط ۲۰۸ مایل با این خودرو رانندگی کرد. بنابراین هر ۲۰۸ مایل برای شما ۳۱۷ دلار هزینه خواهد داشت.

اگر بخواهیم هزینه اجاره این بوگاتی را برای مدت ۲ سال به صورت کامل محاسبه کنیم حدود ۱.۹ میلیون دلار خواهد بود یعنی ۵۷ میلیارد تومان!

 

  • کسرا شیخ ارسالی در

    من بوگاتی می خواهم چقدر آب میخوره

ارسال نظر