|
کدخبر: 263649 رویا رئیسی

کارشناس بازار موبایل در گفتگو با گسترش نیوز؛

گوشی‌های 5G برای کشور صرفه‌جویی اقتصادی دارد

اکبری حداد؛ کارشناس بازار موبایل گفت: استفاده از موبایل در جمع خانوادگی و کسب‌وکارشان ضروری است. در نتیجه باید بهترین تکنولوژی در اختیار مردم باشد. هرچه خدمات بیشتری برای تکنولوژی ۵g داشته باشیم، صرفه‌جویی اقتصادی انجام شده است.

اقتصاد گوشی‌های 5G برای کشور صرفه‌جویی اقتصادی دارد

شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تلفن همراه دنیا در حال جایگزین کردم فناوری ۵g به جای ۴g هستند. گوشی‌های وارد شده به ایران نیز فناوری ۵g دارند و مورد استقبال مردم هستند. البته در ایران از ۵g تنها نامش نصیب مردم شده است و کاربردی ندارد. اینترنت ایران فناوری ۵g را هم به صورت کامل ساپورت نمی‌کند چه برسد به فناوری پر سرعت ۵g که زیرساخت‌های عالی نیاز دارد. افشین اکبری حداد؛ کارشناس بازار موبایل در گفتگو با گسترش نیوز گفت: تکنولوژی همیشه در ایران مورد استقبال قرار گرفته است. حتی زمانی که در کشور امکانات لازم را نداشته باشیم. در شرایط مشابه وقتی گوشی ۵g و ۴g در بازار است، مردم گوشی ۵g خریداری می‌کنند اما این گوشی‌ها کاربردی برای مردم ندارد. همچنین اینترنت ایران شرایط ۵g را ندارد. مردم در زمان خرید جذب گوشی‌های ۵g می‌شوند. به هیچ عنوان تمایلی به خرید گوشی‌های ۴g ندارند.

۷۰ درصد مردم خواستار گوشی ۵g هستند

اکبری اظهار کرد: هیچ خریداری قصد ندارد به عقب برگردد. بیش از ۷۰ درصد مراجعه‌کنندگان به بازار، تکنولوژی روز را نیاز دارند. خیلی از نرم‌افزارهای گوشی‌های آیفون نیز بلاک است اما مردم با وجود کاربردی نبودن از گوشی آیفون استقبال می‌کنند. بستر لازم برای اینترنت نسل ۵ در کشور فراهم نیست.

وی افزود: تنها امیدوار به آینده هستند تا از کاربردهای گوشی استفاده کنند. صحبت از ۵g یعنی بحث نسل پنجم اینترنت گوشی که نیازمند فراهم بودن بسترهای لازم است. زمانی که بستر در کشور وجود ندارد، ۵g قابل‌استفاده نیست.

این کارشناس بازار موبایل در پایان گفت: تمام امورات زندگی مردم با گوشی انجام می‌شود. خیلی از رفت و آمدها حذف شده است. با توجه به شرایط ترافیک و هزینه‌های تحمیلی کلیه کسب‌وکارها با کامپیوتر و موبایل مبتنی بر اینترنت است. هرچه سرعت بیشتر باشد،‌ کسب‌وکار مردم بهتر خواهد بود. همه زندگی مردم موبایل است. استفاده از موبایل در جمع خانوادگی و کسب‌وکارشان ضروری است. در نتیجه باید بهترین تکنولوژی در اختیار مردم باشد. هرچه خدمات بیشتری برای این تکنولوژی داشته باشیم، صرفه‌جویی اقتصادی انجام شده است.

ارزان‌ترین گوشی‌های ۵g در بازار ایران

گوشی‌های ۵g  در ایران مثل سابق گران قیمت و دور از دسترس نیستند. اپراتورهای تلفن همراه وعده راه‌اندازی اینترنت ۵g در آینده نزدیک را داده‌اند. در نتیجه خرید گوشی ۵G برای خیلی‌ها به ضرورت تبدیل شده است. تمامی برندهای گوشی در ایران مدل‌هایی را به بازار معرفی کرده‌اند که فناوری ۵g دارند. در ادامه همراه ما باشید تا با ارزان‌ترین گوشی‌های ۵g بازار ایران آشنا شوید.

گوشی-فای-جی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها