|
کدخبر: 263462 رویا رئیسی

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با گسترش نیوز؛

سکه سیب‌ زمینی و پیاز نیست که کمیاب شود!

کشتی آرای؛ نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کمبود سکه وجود ندارد و قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است. سکه مثل سیب‌زمینی و پیاز نیست که کمبود داشته باشد.

اقتصاد سکه سیب‌ زمینی و پیاز نیست که کمیاب شود!

در روزهای اخیر خبری در رسانه‌ها منتشر شد که سکه بهار آزادی در بازار کم پیدا می‌شود. در نتیجه معامله‌گران در حال تبدیل سکه امامی به سکه بهار آزادی هستند.

محمد کشتی آرای؛ نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با گسترش نیوز ضمن تکذیب کمبود سکه تمام بهار آزادی در بازار گفت: کمبودی وجود ندارد و قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است. در نتیجه حباب ایجاد شده است. با روند افزایش قیمت موجود در بازار اگر شما پول خرید سکه را داشته باشید، سکه به وفور وجود دارد. سکه مثل سیب‌زمینی و پیاز نیست که کمبود داشته باشد. قیمت‌ها گران شده است و ما به تفاوت خرید و فروش افزایش پیدا کرده است.

سکه و طلا همیشه برای سرمایه‌گذاری خوب است

 هر کس مطابق با سرمایه‌اش سکه خریداری می‌کند. سکه و طلا همیشه برای سرمایه‌گذاری مناسب بوده است. به واسطه مسئولیت در اتحادیه طلا و جواهر نمی‌توانم توصیه به خرید مدل‌های سکه کنم. مردم با دانش و تفکرات خودشان باید اقدام به خرید کنند.  

حباب در هر کالایی به معنای ما به تفاوت قیمت واقعی با قیمت فروش است. هر زمان عرضه بیشتر باشد، حباب کمتر است. با کاهش عرضه حباب قیمت هم افزایش پیدا می‌کند. عدم تعادل عرضه و تقاضا باعث ایجاد حباب می‌شود.

قیمت سکه لحظه‌ای شد

دیروز قیمت سکه افزایش داشت اما صبح امروز کاهش قیمت را در بازار سکه شاهد بودیم. روند قیمت سکه مشخص و قابل پیش‌بینی نیست. باید قیمت را در لحظه و با شرایط موجود بررسی کنیم. حتی قیمت در یک ساعت آینده هم مشخص نیست. سکه بیشتر تحت تأثیر قیمت اونس جهانی و قیمت ارز است.

قیمت سکه و طلا

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با قیمت ۷  میلیون و ۲۸۰ هزار تومان،  نیم سکه ۳  میلیون و ۶۸۰ هزار  تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه گرمی  یک میلیون و ۷۰ هزار  تومان معامله شد. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به  یک هزار و ۷۲۲ دلار  رسید  و  هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ  ۷۲۲  هزار و ۳۲۲ تومان معامله می‌شود.

ارسال نظر