|
کدخبر: 260932

گسترش نیوز در گفت و گو با رئیس اتحادیه پرنده و ماهی:

مرغ روی دست فروشندگان ماند / ارزانی ادامه دارد

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: پیش‌بینی ما این است که نرخ مرغ امروز نیز باکاهش همراه باشد.

اقتصاد مرغ روی دست فروشندگان ماند / ارزانی ادامه دارد

۲۲ اردیبهشت خبر افزایش نرخ ۴ کالای اساسی مرغ، تخم مرع، لبنیات و روغن منتشر شد. پس از پرداخت یارانه جدید دولت، بلافاصله گرانی‌ها راهی بازار شد. از همان روز بازار خالی از مرغ، تخم‌مرغ، پنیر و روغن شد و بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با هجوم مردم مواجه شدند. نرخ مرغ از هر کیلو ۲۸ تا ۳۱ هزار تومان به ۵۹۸۰۰ تومان رسید. در تمام استان‌های کشور صف و انتظاری چند ساعته برای دریافت دو عدد مرغ ایجاد شد.لازم به ذکر است که مرغداران درخواست افزایش نرخ مرغ به دلیل افزایش هزینه‌های شیرینگ پک، انجماد و بسته‌بندی، پشتیبانی امور دام را داشتند.حال با توجه به این افزایش نرخ باید دید رضایت مرغداران جلب شده است یا خیر؟

گسترش نیوز در خصوص کاهش نرخ مرغ در خرده فروشی‌ها به گفت‌وگو با مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی پرداخت.

مهدی_یوسف_خانی

یوسف خانی با اشاره به کاهش نرخ مرغ به کمتر از نرخ مصوب اظهار کرد: با توجه به افزایش عرضه و نبود تقاضا، نرخ هر کیلو مرغ به کمتر از نرخ مصوب که ۵۹۸۰۰ است رسیده و با ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان در خرده فروشی و در عمده فروشی میدان بهمن ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

مردم نمیخرند و مرغ ارزان تر می شود

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی همچنین گفت: روزانه ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تن مرغ در تهران و ۷ هزار تن مرغ در سطح کشور توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ مصوب بیشتر از توان و قدرت خرید مردم است، افزود: همین امر موجب شده نیمی از بار مرغ در میدان بهمن بماند و پیش‌بینی ما این است که نرخ مرغ امروز نیز با کاهش همراه باشد. این روند همچنان ادامه خواهد داشت تا در نهایت روی یک نرخ ثابت بماند.

اینترنتی نخرید به بازار بیایید

یوسف خانی با بیان اینکه اگر در فروشگاه‌های اینترنتی مرغ موجود نیست دلیل بر کمبود بازار نیست، افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید و عدم کمبود در تامین و عرضه مرغ، این محصول در تمام واحدهای صنفی سطح شهر موجود و مقدار آن به حدی زیاد است که روی دست واحدهای صنفی مانده است.

مشکل مرغداران حل شد

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در پایان پیرامون مشکلاتی که مرغداران به دلیل نرخ قبلی مرغ داشتند، تصریح کرد: با نرخ جدید نرخ درب مرغداری ۳۸ هزار تومان است که نرخ ایده آلی برای مرغداران محسوب می‌شود.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها