|
کدخبر: 259766

نابودی ۵۴ درصدی ارزش بیت کوین

بیت کوین در حدود ۵۴ درصد از ارزش خود را از دست داده و بر اساس بسیاری از شاخص‌ها در دوران رکودی قرار دارد.

اقتصاد نابودی ۵۴ درصدی ارزش بیت کوین

در حال حاضر اکثر سرمایه‌گذاران در حال خروج از بازار هستند و به نوعی شاهد خروج سرمایه هستیم. سرمایه‌گذران کوتاه مدتی در چند ماه گذشته به طور مداوم در ضرر در حال فروش بوده‌اند و سرمایه‌گذران بلند مدتی که در دو سال اخیر اقدام به خرید کرده‌اند تا حد زیادی از بازار خارج شده اند.

در واقع سرمایه‌گذاران بزرگ و بلندمدتی نیز در حال کاهش دادن ریسک خود و تا حدی ترک بازار هستند.

در حال حاضر ۴۵ درصد هولدرها در ضرر قرار دارند و سرمایه‌گذاران بلند مدت نیز اغلب در نقطه سربه‌سری در حال خروج از بازار هستند. در صورتی که افت قیمت‌ها ادامه داشته باشد آنها نیز در ضرر اقدام به فروش خواهند کرد و به شدت بر ترس حاکم و عرضه‌ها خواهد افزود.

در دوران نزولی و آخرای دوران خرسی قبلی در حدود ۶۰ درصد هولدرها در ضرر قرار گرفتند و تقریبا بازار در مرحله تسلیم و ناامیدی قرار داشت.

از طرف دیگر شنیده‌ها حاکی از این است که شرکت‌های بزرگ از جمله مایکرواستراتژی در قیمت حدودا ۲۴ هزار دلار در مرحله سربه‌سری قرار خواهند گرفت و در صورت از دست رفتن این منطقه آنها نیز متضرر خواهند شد لذا یک سناریو وجود دارد که در این نقاط با ورود تقاضا جلوی کاهش بیشتر قیمت گرفته خواهد شد.

چه زمانی قیمت بیت کوین رشد خواهد کرد؟

در صورتی که شرایط اقتصاد کلان به ثبات رسد و سیاست‌های انقباضی و همچنین افزایش نرخ بهره متوقف شود، بازارها اماده تطبیق و ریکاوری با شرایط جدید خواهند شد و احتمالا شرایط برای شکوفایی دوباره کریپتوکارنسی بهبود خواهد یافت.

اکنون بیت کوین در حدود ۵۴ درصد از ارزش خود را از دست داده و بر اساس بسیاری از شاخص‌ها در دوران رکودی قرار دارد. بیت کوین در اغلب آنها در کف نمودار قرار دارد اما این به معنی تمام شدن دوران نزولی و کف قیمت بیت کوین نیست. ممکن است این روند همچنان ادامه دار باشد و بیت کوین قیمت‌های پایین‌تر را نیز ببیند، اما ظاهرا بیت کوین تا حد زیادی از این راه را رفته است.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها