|
کدخبر: 257700

ارز دیجیتال تتر چیست و مزیت های استفاده از آن کدام است؟

در بازار کریپتوکارنسی یکی از پرکاربردترین ارزها تتر نام دارد. تتر به عنوان اولین استیبل کوین بازار رمزارزها شناخته می شود. به این مفهوم که دارای یک ارزش ثابت بوده و قیمت آن در اثر نوسانات بازار رمزارزها تغییر نخواهد کرد. پشتوانه ارز دیجیتال تتر دلار آمریکاست و هر تتر دارای ارزشی معادل یک دلار است. ارز دیجیتال تتر در بازار رمزارزها با نماد USDT نمایش داده می شود. برای آشنایی بیشتر با این ارز دیجیتال پرکاربرد این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

رمزارز تتر چیست؟

شرکت آیفینکس در هنگ کنگ به عنوان مالک اصلی تتر شناخته شده است. این شرکت گرداننده صرافی بیت فینیکس است. ارز دیجیتال تتر در سال ۲۰۱۴ توسط سه شخص به نام های "کریگ سلرز" توسعه دهنده نرم افزار، "ریوکالینز" کارآفرین و "براک پیرس" سرمایه گذار مطرح ارائه شد. در ابتدا نام تتر "Realcoin" بود اما پس از گذشت زمان کوتاهی به تتر تغییر پیدا کرد.

این ارز دیجیتال به دلیل ثبات قیمت در دسته ارزهای دیجیتال با ثبات یا استیبل کوین قرار می گیرد.

همانطور که گفتیم ارزش هر واحد تتر معادل یک دلار آمریکاست.

رمزارز-تتر

شرکت آیفینکس مدعی است قیمت تتر همواره ثابت است. به این صورت که در ازای هر توکن تتر ایجاد شده یک دلار آمریکا به صندوق سپرده گذاری بانک افزوده می گردد.

حجم معلاملات روزانه تتر بسیار زیاد بوده و حتی از معاملات بیت کوین نیز بیشتر است.

در حال حاضر تتر را می توان به عنوان یکی از قدرتمندترین رمزارزهای استیبل کوین نامید. این رمزارز در رده چهارم رمزارزها بعد از بیت کوین، اتریوم و ریپل قرار دارد.

رمزارز تتر چگونه به وجود آمد؟

شروع به کار ارز دیجیتال تتر از سال ۲۰۱۰ بود. در این تاریخ بسیاری از فعالان و کارشناسان در زمینه تکنولوژی معتقد بودند فناوری بلاک چین بیت کوین این پتانسیل را دارد که دیگر ارزهای دیجیتال روی آن فعالیت کنند. به منظور محقق کردن این ایده دو گروه در هنگ کنک به نام ریل کوین و صرافی بیت فینکس روی آن کار کردند.

حاصل ترکیب تلاش این دو گروه ارز دیجیتال تتر بود که به دلیل به کار بردن تکنولوژی رمزارزها و ارزش ارزهای فیات توانست تحول وسیعی در انجام مبادلات به وجود آورد.

نحوه عملکرد ارز دیجیتال تتر

در ابتدای فعالیت ارز دیجیتال تتر، این ارز روی پلتفرم "omni" فعالیت می کرد. این پلتفرم برای ارزهای متصل به بلاک چین بیت کوین قابل استفاده بودند. پس از آن ارز دیجیتال تتر قابلیت معامله روی بلاک چین اتریوم را داشت. هم اکنون توکن های تتر روی بیش از ۸ بلاک چین مختلف نظیر سولانا و ترون قابل معامله است.

موارد کاربرد تتر در بازار رمزارزها

  • جا به جایی سریع و ارزان پول
  • انتقال آسان وجوه میان صرافی های مختلف
  • دسترسی به ثبات بازار
  • ذخیره سرمایه
  • عدم نیاز به استفاده از سیستم بانکی

خرید ارز دیجیتال تتر

برای خرید رمزارز تتر به طور کلی می توان از دو روش استفاده نمود:

روش اول خرید مستقیم ارز تتر از صرافی های داخلی با کارت بانکی و ریال است. در این روش نیاز به ثبت نام و احراز هویت خواهید داشت.

روش دوم خرید ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین و یا اتریوم از صرافی های داخلی و سپس تبدیل کردن آنها به تتر در صرافی های خارجی مانند بایننس است.

نکته مهم: به منظور استفاده از صرافی های خارجی نظیر بایننس نیاز به تغییر آی پی خواهید داشت. دلیل آن وجود قوانین تحریم علیه ایران است که بسیاری از صرافی ها مانند بایننس از این قوانین پیروی کرده و به کاربران ایرانی اجازه دسترسی به خدمات خود را نمی دهند. لذا برای جلوگیری از مسدود شدن حسابتان به این نکته توجه کنید.

مزایای رمزارز تتر

با توجه به ویژگی استیبل کوین بودن و کاربرد بسیار زیاد آن در معاملات ارز دیجیتال مزایای این رمزارز برای کاربران عبارتند از:

  • تراکنش سریع

    با ارز دیجیتال تتر در کمتر از چند دقیقه می توانید تراکنش های خود را انجام دهید. این ویژگی برای معامله گران بسیار حائز اهمیت است. بنابراین قادر خواهند بود معاملات خود در سطح جهانی را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند. در صورتی که نقل و انتقال پول با سیستم بانکی تقریبا چند روز ممکن است زمان ببرد.

  • کارمزد کم

    تراکنش هایی که بین کیف پول های تتر انجام می شود بسیار هزینه کمی داشته و تقریبا معادل صفر است.

  • ثبات قیمت

    از آنجا که تتر جزو دسته استیبل کوین های بازار رمزارزها به شمار می رود نوسان چندانی نداشته و قیمت آن همواره ثابت است. این ویژگی امکان استفاده از تتر را به عنوان یک روش حفظ سرمایه در برابر نوسانات فراهم می کند. علاوه بر این تریدرها می توانند از این روش برای کسب سود خود استفاده کنند.

کیف پول های رمزارز تتر

این ارز دیجیتال به دلیل پرکاربرد بودن و حجم معاملات بالا توسط بسیاری از کیف پول های ارز دیجیتال پشتیبانی می شود. در حال حاضر امکان معامله تتر روی بیش از ده ها کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری فراهم شده است.

از جمله بهترین کیف پول های نرم افزاری برای انجام معاملات تتر اتمیک، مای اتر والت، تراست والت و کوینومی هستند. کیف پول لجر و ترزور نیز از جمله کیف پول های سخت افزاری هستند که از این رمزارز پشتیبانی می کنند.

ارز-دیجیتال-تتر

ارز دیجیتال تتر یا همان USDT به عنوان یکی از پرکاربردترین ارزهای دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی به شمار می رود. دلیل آن ویژگی استیبل کوین بودن آن است که ارزش این ارز را در برابر نوسانات ثابت نگه داشته است. در واقع پیدایش تتر منجر به ایجاد یک تحول بزرگ در صنعت مبادلات بین المللی شد. با استفاده از تتر کاربران می توانند در کم ترین زمان ممکن معاملات و نقل و انتقالات خود را از یک کشور به کشور دیگر انجام داده و کارمزد بسیار کمی پرداخت کنند. این در حالی است که عمل نقل و انتقال پول با سیستم بانکی بسیار زمان بر بوده و هزینه زیادی به همراه دارد.

منبع: پرفکت فا

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها