|
کدخبر: 256542

معامله ارز دیجیتال بازی با تاس است؟

اکثر سرمایه‌گذارن و فعالان بازار رمزارزها، اصول اولیه ارزهای دیجیتال اما نه همه عناصر آن را درک می‌کنند. سوالی که بیشتر مردم از خود می‌پرسند. آیا تجارت کریپتوها قمار است؟ آیا بر اساس شانس است یا استراتژی؟ پاسخ به این سوالات اغلب پیچیده است.

معامله در بازارهای سهام مانند یک بازی با تاس نیست، در حالی که قمار یک بازی با مجموعی از شانس‌ها و احتمالات موجود است. تجارت شامل بررسی اطلاعات گذشته و تجزیه و تحلیل داده‌های موجود برای تجارت یا سرمایه گذاری در میان مدت یا بلند مدت است. برخلاف قمار، معامله کردن هیچ برد یا باخت نهایی ندارد. بلکه شرکت‌ها برای نوآوری در محصولات خود و ارائه خدمات بهتر با هم رقابت می‌کنند و در نتیجه قیمت سهام آن‌ها، متناسب با میزان رشد آن‌ها افزایش می‌یابد. این به نوبه خود، سهامداران آن شرکت را به سمت کسب سود بیشتر سوق می‌دهد. بنابراین، تجارت قمار نیست.

در حالی که اغلب واضح است که تجارت کریپتو درست مانند انجام هر سرمایه گذاری دیگری از جمله سهام است، اما شباهت‌هایی به قمار دارد. برقراری ارتباط بین تجارت کریپتو و قمار به شما کمک می‌کند، این دو را بهتر درک کنید.

آیا تجارت رمزارزها قمار است؟

تجارت ارزهای دیجیتال و قمار هر دو شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارند. شباهت‌ها ممکن است، تجارت کریپتو را مانند یک قمار به نظر برساند، اما در واقع که یک سرمایه گذاری است.

شباهت

چندین شباهت بین قمار و تجارت ارزهای دیجیتال وجود دارد.

۱. هر دو دارای خطرات و ریسک‌های بزرگ هستند.

یکی از مواردی که ممکن است تجارت کریپتوها را به قمار تبدیل کند، این است که هر دو دارای خطرات بزرگی هستند. نوسانات ارزهای دیجیتال چیزی است که تجارت آن‌ها را به ریسک و خطر تبدیل می‌کند. تغییرات غیرمنتظره در بازار، اغلب باعث تغییرات قابل توجه قیمت می‌شود که منجر به کاهش یا افزایش قابل توجه ارزش (نا متناسب با ارزش واقعی) می‌شود.

به همان اندازه که تجارت توجه دولت‌ها را به خود جلب می‌کند، بازار رمزارزها هنوز تنظیم نشده است که خود خطر دیگری را به همراه دارد. همچنین ارزهای رمزنگاری شده، تحت تأثیر هارد فورک‌ها و توقف عرضه قرار می‌گیرند که اغلب باعث نوسان قیمت می‌شوند. درست مانند قمار، درک خطرات مرتبط با تجارت ارزهای دیجیتال ضروری است.

۲. هر دو شامل استراتژی هستند.

بسته به بازی، یک قمارباز باید استراتژی داشته باشد. بازیکنان باید به طور انتقادی فکر کنند، تا مشخص کنند که حریف چه چیزی ممکن است در دست داشته باشد. در برخی از بازی‌ها، باید مشخص کنید که کدام حالت، بهترین بازدهی و کمترین ریسک را دارد. چیزی که باعث می‌شود تجارت کریپتو، قمار گونه شود، این واقعیت است که استراتژی‌های زیادی در آن دخیل هستند. استراتژی معامله گران رمزارز‌ها بر اساس اهداف آن‌ها تعیین می‌شود. به طوری که آیا در بلندمدت سود می‌کنند؟ ریسک را کاهش می‌دهند؟ و خیلی موارد دیگر.

۳. انضباط در هر دوی آن‌ها یک عامل کلیدی است.

برای پیشرفت در دنیای قمار، باید نظم و انضباط داشته باشید. وقتی صحبت از قمار به میان می‌آید، که اغلب سرگرمی محسوب می‌شود، به راحتی می‌توان فریفته و معتاد شد. قماربازان در نهایت با امید به دست آوردن بردهای بزرگ، پول زیادی خرج می‌کنند که متاسفانه در اکثر مواقع بدبختی به دنبال دارد. در حالی که بازار کریپتو لزوماً اعتیاد ندارد، اما اغلب سرمایه‌گذاران در نهایت پول زیادی را وارد آن می‌کنند. از آنجایی که یک تجارت بسیار نوسان و پرخطر است، خرید بیش از حد ارزهای دیجیتال غیر حرفه‌ای است.

معامله گران و سرمایه گذاران باید نظم و انضباط خود را در برخورد با رمزارزها حفظ کنند تا از چنین ضررهایی جلوگیری کنند. میانگین‌گیری هزینه دلار از جمله استراتژی‌هایی است که معامله‌گران برای مسئولیت‌پذیری در مواجهه با ارزهای دیجیتال از آن استفاده می‌کنند. معامله گران موفق این بازار  بر خلاف معامله گرانی که با کریپتو قمارگونه رفتار می‌کنند، نظم و انضباط را در اعمال خود نشان می‌دهند.

تفاوت

ترسیم مرز بین تجارت رمزارزها و سرگرمی‌های قمار، همواره چالش برانگیز بوده است. اما به طور کلی پاسخ به این سوال که آیا تجارت کریپتوها قمار است؟ منفی است.

البته نه به آن مفهوم که موفقیت در بازار معاملات ارزهای دیجیتال، تضمین شده باشد. بلکه تجارت رمزارزها برخلاف قمار است، زیرا متغیرهای تصادفی اغلب در مورد آن تصمیم می‌گیرند. در حالی که وقتی صحبت از قمار می‌شود، پیش بینی تقریبا غیرممکن است. در ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی بازارها دشوار است، اما می‌توان سطحی از تجزیه و تحلیل را برای کمک به پیش‌بینی‌پذیری انجام داد. یک معامله گر ارز دیجیتال در معرض تقاضاها و داده‌های بازار است. سپس بعد از تجزیه و تحلیل‌های خود، می‌تواند تصمیم به خرید یا عدم خرید یک دارایی کند. در حالی که وقتی صحبت از قمار به میان می‌آید، این متفاوت است و قمار باز فقط با انجام یک بازی شانس می‌آورد.

با مقایسه شباهت‌ها و تفاوت‌ها، واضح است که تجارت ارزهای دیجیتال بیشتر به سمت سرمایه گذاری است تا یک قمار. این نیز به این دلیل است که عواقب تلاش بیش از حد خود در هر دو به همان اندازه وخیم است.

در حالی که به راحتی می توان تجارت کریپتو و قمار را اشتباه گرفت، اما آن‌ها از یکسان بودن فاصله زیادی دارند. با این حال، معامله گران اغلب به جای سرمایه گذاری یا معامله‌ کردن، خود را در حال قمار می‌یابند. چگونه می‌دانید که یک قمارباز ارز دیجیتال هستید؟ یا یک سرمایه‌گذار؟

اگر معامله‌گری بر اساس نکته‌ای که در یک بروشور تصادفی در جایی دیده است، اقدامی انجام دهد، پس او در حال قمار است. اگر یک معامله گر از تمام رول خود برای اضافه کردن اهرم روی یک معامله استفاده کند و معتقد است که امتیاز خواهد گرفت، می‌توان آن را قمار در نظر گرفت. تجارت با ترس از دست دادن نیز قمار است.

آیا شما یک سفته باز در بازار کریپتو هستید؟ توجه داشته باشید که معامله گران از اطلاعات، فرآیندها و تفکر برای انتقال یا پذیرش ریسک در حرکات خود در حدس و گمان ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. معامله گران سوداگرانه مانند قماربازان در یک زمین بازی احساسی فعالیت نمی‌کنند. آن‌ها همچنین برای انجام حرکات خود به نکات شانسی متکی نیستند و در هنگام تصمیم گیری در برابر ترس از دست دادن خم نمی‌شوند. توجه داشته باشید که آن‌ها در یک محیط ناقص وجود دارند که در آن اطلاعات متناقضی دریافت می‌کنند، سپس این اطلاعات را پردازش می‌کنند و فکر می‌کنند تا بهترین برنامه‌ای ارائه دهند. سفته بازان در دنیای کریپتو با ارزش تلقی می‌شوند، زیرا نقدینگی بازار را فراهم می‌کنند.

کلام آخر

در حالی که شباهت‌های زیادی بین قمار و تجارت کریپتو وجود دارد و برجسته ترین آنها شامل ریسک است. میزان بازده نیز ممکن است چشمگیر باشد، اما خطرات مرتبطی وجود دارد که معامله گران باید از آن آگاه باشند. مانند قمار، معاملات ارزهای دیجیتال به سطح بالایی از استراتژی‌ها برای نتایج رضایت ‌بخش نیاز دارد. ریسک موجود همچنین ممکن است سرمایه گذاران را وسوسه کند که دارایی‌های دیجیتالی بیشتر از آنچه که باید خریداری کنند. این امر نظم و انضباط را حیاتی می‌کند.

تحقیق و مطالعه در مورد معاملات ارزهای دیجیتال حیاتی است. به این ترتیب از قرار گرفتن خود در وسط قمار کریپتوها جلوگیری خواهند کرد. شما باید زمانی را صرف یادگیری در مورد ارزهای رمزپایه کنید و قبل از ورود به این بازار تا حد ممکن دانش کسب کنید. اگر همچنین متوجه شوید که کدام ارزهای دیجیتال ارزش سرمایه گذاری دارند، کمک خواهد کرد. به همان اندازه که در قمار و تجارت ارزهای دیجیتال ریسک وجود دارد، انجام سفته بازی در سطح بالا می‌تواند آن را محافظت کند. دانش مناسب باعث ایجاد سطحی از ثبات می‌شود.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها