|
کدخبر: 255658 رویا رئیسی

گفتگوی گسترش نیوز با کارشناس بازار ارزهای دیجیتال:

رمز ارزهای متاورسی بیت کوین را شکست می‌دهند؟

سلطانی کارشناس بازار ارزهای دیجیتال گفت: رمز ارزهای متاورسی نیز جزئی از بلاک چین هستند که جایگزین بیت کوین و آلت کوین‌ها نمی‌شوند. هرکدام خاصیت‌های خاص خود را دارند. دنیای متاورس رو به پیشرفت است و در نتیجه این رمز ارزها نیز آینده خوبی خواهند داشت.

اقتصاد رمز ارزهای متاورسی بیت کوین را شکست می‌دهند؟

بازارهای مالی در ماه‌های اخیر هم‌زمان با حمله روسیه به اوکراین نوسانات زیادی را تجربه کردند. اگر چه طلا  روند صعودی چشم‌گیری را داشته است اما بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال عموماً روند اصلاحی داشتند. بعد از ریزش شدید بیت کوین در ماه‌های اخیر شاهد نوسان در محدوده ۴۰ تا ۴۲ هزار دلار بودیم اما از دیروز چند باری بیت کوین به کانال ۳۸ هزار دلار برگشت و بازار را با شوک تازه‌ای رو به رو کرد. در این خصوص بهنام سلطانی کارشناس بازار ارزهای دیجیتال در گفتگو با گسترش نیوز می‌گوید: روند این روزهای بازار اصلاح طبیعی است و جای نگرانی خاصی در خصوص قیمت‌ها وجود ندارد. بیت کوین در حال حاضر درگیر محدوده ۳۸ تا ۴۲ هزار دلار است. در مرحله بعدی با محدوده  ۴۲ و ۵۶ هزار دلار درگیر خواهد بود. در محدوده نزولی ممکن شاهد بیت کوین ۳۴ تا ۳۸ هزار دلار باشیم. ۳۲ هزار دلار یکی از مقاوم‌ترین محدوده‌ها برای بیت کوین است.

سلطانی

سلطانی ادامه داد: بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه آلت کوین‌ها است. در حال حاضر حرکت صعودی و هیجانی در بازار آلت کوین‌ها ثبت نشده است. باید ناحیه حمایتی بازار آلت کوین‌ها شکسته شود تا شاهد افزایش قیمت آلت کوین‌ها باشیم. بیت کوین و آلت کوین‌ها هر کدام خصوصیت‌های خاص خود را داند. سود و ریزش‌های هیجانی برای آلت کوین‌ها وجود دارد.

بیت کوین رفتار عاقلانه دارد

وی افزود: بیت کوین و آلت کوین‌هایی مثل اتریوم رفتار معقول دارند. بستگی به خصوصیت ارزی دارد که افراد سرمایه‌گذاری می‌کنند.  سرمایه‌گذاران محتاط علاقه‌مند به بیت کوین هستند. اگر سرمایه‌گذار اهل ریسک باشد، سرمایه خود را وارد بازار آلت کوین‌ها می‌کند.

پیش‌بینی جذاب برای رمز ارزهای متاورسی

این کارشناس بازار ارزهای دیجیتال ضمن اشاره به رشد ارزهای متاورسی در بازار کریپتوکارنسی گفت: رمز ارزهای متاورسی نیز جزئی از بلاک چین هستند که جایگزین بیت کوین و آلت کوین‌ها نمی‌شوند. هرکدام خاصیت‌های خاص خود را دارند. دنیای متاورس رو به پیشرفت است و در نتیجه این رمز ارزها نیز آینده خوبی خواهند داشت. با توجه به پیشینه فضای مجازی و شبکه‌هایی مثل اینستاگرام و تلگرام و استقبال خوبی که مردم داشتند، متاورس هم احتمالاً همین روند را خواهد داشت. در گذشته پیرامون حوزه بازی‌های رایانه‌ای شبیه‌سازی شده بود اما هم‌اکنون در همه حوزه‌ها ورود کرده است و آینده روشن برای متاورس دیده می‌شود.

سیگنال‌های مهم به بازار رمز ارزها

بازار رمز ارزها در شرایط فعلی بیشتر از روند قانون‌گذاری و قانون نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر پذیر است اما چندین خبر مهم نیز در بازار مخابره شده است. خیلی از کارشناسان معتقدند که الان وقت خرید بیت کوین است. اگر چه قیمت بیت کوین در محدوده ۴۰ هزار دلار است اما برای ورود به ۴۳ هزار دلار خیز برداشته است که موقعیتی مناسب برای خرید و سودآوری است. در این گزارش به آلت کوین‌ها و رمز ارزهای متاورسی اشاره کردیم اما علاقه‌مندان میم کوین‌ها را نیز نباید فراموش کرد. پیش‌بینی می‌شود، شیبا اینو ۳۸ درصد رشد قیمت را در کوتاه مدت تجربه کند. در کنار شیبا رمز ارز مورد علاقه ایلان ماسک نیز مطرح است اما به واسطه تصمیم‌های لحظه‌ای ایلان ماسک و چالش‌هایش با هیئت‌مدیره توئیتر سیگنال منفی دریافت کرده است. در این شرایط کارشناسان معتقدند که دوج کوین ریزش ۳۰ درصدی خواهد داشت.

 

 

خبرنگار: رویا رئیسی

ارسال نظر