|
کدخبر: 255088

تاثیر عجیب دلار بر بازار سکه/پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۸ فروردین

به باور برخی تحلیل گران افزایش قیمت انتهای وقت سکه نشان می دهد که بازیگران این بازار نسبت به آینده قیمت دلار خوشبین هستند و تصور می کنند که اسکناس آمریکایی به راحتی از مرز 28 هزار تومانی عبور خواهد کرد.

سکه امامی دیشب در بازار پشت خطی افزایش معناداری را تجربه کرد. فلز گران بهای داخلی اواخر شب گذشته بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد و همین موضوع احتمال رشد نرخ فلز گران بهای داخلی در روز جاری را تقویت کرد.

به باور برخی تحلیل گران افزایش نرخ انتهای وقت سکه نشان می‌دهد که بازیگران این بازار نسبت به آینده نرخ دلار خوشبین هستند و تصور می‌کنند که اسکناس امریکایی به راحتی از مرز ۲۸ هزار تومانی عبور خواهد کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که اونس طلا را در محدوده هزار و ۹۷۵ دلار در نظر بگیریم، حباب سکه ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، با دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، صفر خواهد شد.

در این شرایط می‌توان گفت، معامله گران برای خرید فلز گران بهای داخلی در محدوده ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی ریسک می‌کنند، چرا که ارزش ذاتی سکه حدود ۱۲ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان است و فاصله حدودا ۳۰۰ هزار تومانی با نرخ بازار دارد.

به گفته برخی تحلیل گران در صورتی که در روز جاری، دلار از مرز ۲۸ هزار تومانی عبور نکند، احتمال افت نرخ سکه تا محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود خواهد داشت. با این حال، تا زمانی که فلز گران بهای داخلی بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، شانس رشد نرخ سکه بیشتر خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها