|
کدخبر: 254797

سیب زمینی طلای ۱۴۰۰ شد

رصد قیمتی سالانه کالاهای اساسی در بهمن ۱۴۰۰ نسبت به بهمن سال گذشته نشان دهنده آن است که سیب زمینی در مدت زمان مورد بررسی رکوددار رشد نرخ در میان کالاهای اساسی بوده است.

اقتصاد سیب زمینی طلای ۱۴۰۰ شد

آمار اعلام شده از روند تغییر نرخ کالا در دی ماه سال گذشته نسبت به ماه قبل آن (آذر ماه) نشان دهنده آن است که بالاترین رشد نرخ کالاهای اساسی در بازار رشد ۱۷۱.۵ درصد و کمترین رشد نرخ در بازار نیز ۳.۷درصد بوده است.

براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدت زمان مورد بررسی «سیب زمینی»، «لاستیک جینیو کامیونی و اتوبوسی ۲۲.۵-۳۱۵.۸۰»، «آب معدنی (بطری ۱.۵ لیتری)»، «جوجه یکروزه راس چهار منفی» و «برنج داخلی طارم اعلاء» بیشترین رشد در بازار را داشتند.

با توجه به داده‌های اعلام شده رشد نرخ «سیب زمینی» در بهمن ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۱.۵ درصد بوده و این رشد برای «لاستیک جینیو کامیونی و اتوبوسی ۲۲.۵-۳۱۵.۸۰» برابر با ۱۶۴.۸ درصد ثبت شده است. از سوی دیگر «آّب معدنی (بطری ۱.۵ لیتری» نیز در این مدت رشدی ۱۱۳ درصدی داشته و این رشد برای «جوجه یکروزه راس چهار منفی» برابر با ۱۰۷.۷ درصد بوده است. اما «برنج داخلی طارم اعلا» در مدت زمان مورد بررسی برابر ۱۰۷.۶ رشد نرخ سالانه داشته است.

محصولاتی که افت نرخ داشتند

اما در دی ماه چه محصولاتی افت نرخ داشته اند؟ داده‌های اعلام شده نشان دهنده آن است «ماسک سه لایه صنعتی (قیمت در داروخانه)»، «لاستیک پرایدی بازر»، «لاستیک بازر سمند/ ال ۹۰ (۱۵.۸۵.۱۸۵)»، «موز درجه یک» و «لاستیک پژویی بارز» در بازار افت نرخ داشته‌اند.

با توجه به داده‌های اعلام شده می‌توان گفت افت نرخ «ماسک سه لایه صنعتی (قیمت در داروخانه)» در بازار ۱۴.۹ درصد بوده و این افت نرخ برای «لاستیک پرایدی بازر» نیز ۱۴ ثبت شده است. «لاستیک بازر سمند/ ال ۹۰ (۱۵.۸۵.۱۸۵)» نیز در این مدت افت نرخ ۱۲.۷ درصدی را ثبت کرده است. از سوی دیگر «موز درجه یک» نیز در این مدت افتی ۱۱.۵ درصدی داشته و این افت برای «لاستیک پرایدی بازر» افتی ۷.۳ درصدی در بازار داشته است. نرخ «روغن نباتی معمولی حلب ۱۶ کلیوگرمی» نیز افتی ۳.۷ را ثبت کرده است.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها