|
کدخبر: 254770

دعوای آمریکا و کره شمالی بر سر بیت کوین بالا گرفت

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که هکرهای وابسته به کره شمالی از طریق یک بازی اینترنتی صدها میلیون دلار ارز دیجیتالی سرقت کرده اند.

رونین که یک شبکه ارزهای دیجیتالی است و به بازیگران این بازی آنلاین اجازه می دهد ارزهای دیجیتالی خود را وارد این بازی یا از آن خارج کنند، گفته است که ۲۳ ماه مارس ارز دیجیتالی به ارزش ۶۱۵ میلیون دلار به سرقت رفته است.

تاکنون کسی مسولیت این هک را بر عهده نگرفته است اما وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد که یک آدرس ارز دیجیتالی را شناسایی کرده است که گروه هکر "لازاروس" وابسته به کره شمالی از آن استفاده کرده اند.

یک سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا گفت که واشنگتن از تکیه کره شمالی به اقدامات غیرقانونی برای تامین مالی برنامه های سلاح های کشتار جمعی و موشکی و فرار از تحریم های آمریکا و سازمان ملل آگاهی دارد.

بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) یک بازی محبوب برای تجارت ارز دیجیتال است و به بازیکنان اجازه می دهد ارزهای دیجیتال خود را به شکل حیوانات خانگی منتقل  یا آنها را تجارت کنند.

این یکی از بزرگ ترین سرقت های ارز دیجیتالی در تاریخ محسوب می شود.

شرکت لازاروس که گفته می شود تحت کنترل اداره اطلاعات کره شمالی فعالیت می کند پیش از این به نقش داشتن در حملات باج افزار "وانا کرای" هک بانک های بین المللی و حمله سایبری سال ۲۰۱۴ به شرکت سونی متهم شده بود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها