|
کدخبر: 252231

نسل جدید لپ تاپ های dell معرفی شد

لپ‌تاپ‌های سری Latitude 7000 و Latitude 5000 جدید دل با نسل دوازده پردازنده‌های اینتل و بهره‌مندی از هوش مصنوعی در بهینه‌سازی عملکرد کلی، معرفی شدند.

Dell اخیراً چندین لپ‌تاپ جدید را معرفی کرد که از مدل Latitude 5330 تا مدل بالارده‌ی Latitude 7330 را شامل می‌شوند. این دستگاه‌ها دارای پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل و بخش‌های داخلی تازه‌شده، مانند ماژول‌های حافظه سریع DDR5 در برخی مدل‌ها هستند. اگرچه Latitude 9430 که به همراه دیگر مدل‌ها معرفی شد، دارای صفحه‌نمایش با نسبت ۱۶ به ۱۰ است، دل برای بقیه محصولات Latitude خود صفحه‌نمایشی با نسبت ۱۶ به ۹ در نظر گرفته است.

لپ‌تاپ‌های جدید دل از ویژگی هوش مصنوعی به نام Dell Optimizer بهره می‌برند. این دستگاه‌ها از هوش مصنوعی برای افزایش امنیت، اتصال و قابلیت‌های همکاری بین دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال، رایانه‌ های شخصی با پشتیبانی از Dell Optimizer می‌توانند به‌طور خودکار نور صفحه‌نمایش را هنگامی که نگاه شخصی را به سمت خود ندارند٬ کاهش دهند تا هم حریم خصوصی را افزایش داده و از طرفی مصرف باتری را کاهش دهند. این ابزار همچنین به رایانه‌ها اجازه می‌دهد تا به‌طور هم‌زمان به دو شبکه سیمی یا بی‌سیم متصل شوند؛ همچنین نویز پس‌زمینه هنگام تماس توسط Dell Optimizer نیز کاهش می‌یابد.

توجه داشته باشید که ویژگی‌های خاص Dell Optimizer بین مدل‌های مختلف لپ‌تاپ‌های جدید دل متفاوت است. به‌عنوان مثال، سری Latitude 3000 از Intelligent Privacy پشتیبانی نمی‌کند؛ اما لپ‌تاپ‌های سری 5000 و 7000 از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

لپ‌تاپ‌های سری Latitude 5000 دل

Dell علاوه بر تازه کردن خط تولید با قطعات داخلی ارتقاءیافته، روی پایداری در ساخت سری Latitude 5000 نیز تمرکز دارد. در دستگاه‌ها از ۷۱ درصد مواد قابل بازیافت و تجدیدپذیر ساخته شده‌اند و پایه رایانه‌های شخصی از ۲۰ درصد فیبر کربن بازیافتی ساخته شده است. پایه‌های لاستیکی رایانه‌های شخصی نیز از ۳۹ درصد روغن کرچک تشکیل شده که به دل اجازه می‌دهد تا کمی از مواد نفتی دور شود.

از نظر سخت‌افزار، Latitudeها از بهترین لپ‌تاپ‌های تجاری هستند. دل، سابقه‌ی خوب دیرینه‌ای در این صنعت دارد؛ بنابراین کسانی که لپ‌تاپ‌های Latitude را می‌خرند، احتمالاً در درجه اول به مشخصات و قیمت آن‌ها توجه دارند.

 

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها