|
کدخبر: 251150

آخرین وضعیت مصرف و توزیع بنزین از زبان وزیر نفت

وزیر نفت از ثبت مصرف ۱۳۱ میلیون لیتر بنزین در ۲۸ اسفند ماه خبرداد و گفت: مبادی تولید، خطوط انتقال و مجاری عرضه کشور برای سوخت‌رسانی نوروزی به مردم و ارسال سوخت مایع به نیروگاه‌ها خبر داد.

اقتصاد آخرین وضعیت مصرف و توزیع بنزین از زبان وزیر نفت

جواد اوجی، وزیر نفت در بازدیدی سرزده از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: طی بازدید از مرکز کنترل و پایش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، همه پالایشگاه‌ها، خطوط انتقال فرآورده، انبارهای ذخیره‌سازی و بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ جایگاه عرضه سوخت سراسر کشور برای سوخت‌رسانی نوروزی آمادگی کامل دارند.

وی ضمن تأکید بر فعالیت ۲۴ ساعته کارکنان در مبادی تولید و توزیع سوخت تأکید کرد: همه همکاران ما به‌صورت ۲۴ ساعته در مبادی تولید و توزیع دارند و خوشبختانه هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

وزیر نفت همچنین از ثبت رکورد مصرف ۱۳۱ میلیون لیتر بنزین در کشور طی روز ۲۸ اسفندماه خبر داد و گفت: مصرف بنزین کشور در فاصله روزهای ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه به‌صورت میانگین روزانه ۱۱۶ میلیون لیتر بوده که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ (۲۵ تا ۲۹ اسفند) ۲۳ درصد افزایش یافته است.

اوجی درباره مصرف بنزین کشور در روزهای آینده تعطیلات نوروزی پیش‌رو بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که این رقم تا پایان تعطیلات نوروزی به‌صورت میانگین به روزانه ۱۰۲ میلیون لیتر برسد، اما در روز ۱۲ فروردین نیز با افزایش شدید مصرف روبه‌رو خواهیم بود.

وی افزود: در یک تا دو سال گذشته به‌دلیل محدودیت کرونا، مصرف سوخت کشور در ایام نوروز در مقایسه با سال‌های پیش از کرونا کاهش یافت، اما با بهبود شرایط شیوع ویروس کرونا، مقدار مصرف بنزین در کشور افزایش یافته است.

وزیر نفت گفت: پیش‌بینی می‌کنیم مصرف بنزین کشور در نوروز ۱۴۰۱ مشابه نوروز سال ۹۷ باشد؛ در نوروز سال ۹۷ و پیش از شیوع کرونا مصرف بنزین در بعضی از روزها به ۱۲۵ میلیون تا ۱۲۷ میلیون لیتر رسیده بود.

وزیر نفت تأکید کرد: همکاران ما در مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و مبادی تولید تا توزیع آمادگی کامل دارند و هیچ‌گونه کمبودی در زمینه تأمین سوخت بنزین، نفت‌گاز و  گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) در سراسر جایگاه‌های عرضه سوخت کشور وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به مصرف گازوئیل کشور در روزهای تعطیل با توجه به نیمه‌تعطیل بودن مراکز حمل و نقل و بعضی از پایانه‌ها گفت: مصرف نفت‌گاز (گازوئیل) کشور در روزهای پایانی اسفند ماه ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وزیر نفت از آمادگی کامل برای سوخت‌رسانی به صنایع و نیروگاه‌ها با توجه به کاهش شدید دمای هوا در بعضی از استان‌ها طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: مقدار ذخیره‌سازی‌های سوخت کشور مطلوب است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و همکاران ما در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همه توان خود برای ارسال سوخت به نیروگاه‌ها به‌ویژه در استان‌های سردسیر افزون بر سوخت‌رسانی نوروزی را به‌کار گرفته‌اند.

اوجی تأکید کرد: همکاران من امروز از وضع ذخیره‌سازی‌های بنزین و نفت‌گاز گزارش‌های خوبی ارائه دادند و از زحمات شبانه‌روزی همه همکارانم که در مبادی تولید تا تأمین و توزیع سوخت که در ایام نوروز به تعطیلات نرفته‌اند و در آماده باش کامل هستند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وزیر نفت همچنین درباره صادرات بنزین و گازوئیل در کشور گفت: صادرات نفت‌گاز و بنزین کشور در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی آغاز شده و در حال انجام است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر