|
کدخبر: 250366

​راز عجیب کلاهبرداری ۱۶ میلیون دلاری رمزارز

اداره امنیت عمومی شانگهای و اداره امنیت عمومی یانگپو تحقیقات مشترکی را در مورد کلاهبرداریهای هرمی با استفاده از ارزهای دیجیتال انجام دادند. مدت کوتاهی پس از آن، مقامات یک پلتفرم آنلاین را منهدم کردند که طی سال‌ها نزدیک به ۱۶ میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال قربانیانش را به سرقت برد.

طبق یک گزارش محلی، این سازمان فعالیت های غیرقانونی خود را در ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد۱۳۹۹) آغاز کرد و رهبر آن یک مظنون جنایی به نام مو(Mou) بود.

مو یک شرکت فناوری بلاک چین را برای ارائه خدمات رمزنگاری به مشتریان تاسیس کرد و به سرمایه گذاران وعده بازدهی بالا داد. برای جذب کاربران بیشتر و گسترش اندازه سازمان، پلتفرم Mou جوایز تبلیغاتی و طرح های بازاریابی متعددی را نیز توزیع کرد. اعتقاد بر این است که این شرکت در یک مقطع حدود ۶۰۰۰۰ عضو فعال داشته است.

نزدیک به شش ماه پیش، پلیس شانگهای متوجه فعالیت مشکوک این سازمان شد و تحقیقات کاملی را انجام داد. متوجه شد که توکن های ارائه شده برای فروش فاقد ارزش بازار بوده و غیرقانونی هستند. در نتیجه، مقامات از وزارت امنیت عمومی خواستند تا یک “عملیات ابری” سراسری را علیه شرکت مظنون راه اندازی کند.

در پی آن پلیس ده نفر از افراد مرتبط با این جنایت را دستگیر کرد. همچنین فاش کرد که این شرکت در طول فعالیت خود ۱۰۰ میلیون یوان (۱۵.۷ میلیون دلار) از قربانیان خود به سرقت برده است. مقامات شانگهای این تحقیقات را ستودند و گفتند که این اولین طرح هرمی کریپتو برملاشده در تاریخ این شهر است. علاوه بر این، آنها نکاتی را به مردم محلی در مورد چگونگی محافظت از خود در برابر فریب خوردگی در موارد آینده ارائه کردند:

عموم مردم باید آگاهی خود را در مورد پیشگیری از خطر افزایش دهند و آگاهانه در برابر طرح های هرمی مقاومت کنند. اداره تحقیقات اقتصادی امنیت عمومی شانگهای همچنین به سرکوب جرایم اقتصادی که حقوق و منافع مشروع شهروندان را به خطر می اندازد ادامه خواهد داد و به طور موثر از حقوق و منافع مشروع مصرف کنندگان محافظت می کند.

علیرغم داشتن موضع خصمانه در مورد ارزهای دیجیتال خصوصی، چین نسبت به سایر بخش‌های دنیای دیجیتال – مانند CBDCs و Metaverse بسیار بازتر است.

همانطور که CryptoPotato در اوایل سال جاری گزارش داد، شانگهای مورد دوم را در برنامه های توسعه ۵ ساله خود گنجانده است. به طور خاص، هدف مقامات این کلان شهر تشویق “کاربرد متاورس در زمینه هایی مانند خدمات عمومی، دفاتر تجاری، سرگرمی های اجتماعی، تولید صنعتی، ایمنی تولید و بازی های الکترونیکی” است.

 

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها