|
کدخبر: 250113

​سکاندار اقتصاد دیجیتال کشور مشخص شد

با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدمحمدامین آقامیری به‌عنوان معاون فناوری و نوآوری منصوب شد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر و تشکر از ستار هاشمی، طی حکمی سیدمحمدامین آقامیری را به سمت «معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» منصوب کرد.

بر اساس حکم صادره، مأموریت ویژه آقامیری در دوره مسئولیت، «همکاری و هماهنگی با بخش‌های ذی‌ربط خصوصی و دولتی برای رسیدن به سهم ده درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی در افق ۱۴۰۴»، «توسعه اشتغال مبتنی بر فناوری ارتباطات و اطلاعات در کشور و ایجاد سالانه حداقل ۱۵۰ هزار شغل جدید»، «بسترسازی برای بومی‌سازی تجهیزات موردنیاز شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور»، «جهت‌دهی و همسوسازی فعالیت بخشه‌ای مختلف وزارتخانه در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال» و «توسعه صادرات محصولات و خدمات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات» است.

آقامیری دانش‌آموخته دکترای مدیریت، کارشناسی ارشد مدیریت MBA و کارشناسی مهندسی برق هر سه از دانشگاه صنعتی شریف است.

وی بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت در بخش خصوصی و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و راهبری تولید و توسعه محصولات فناورانه را در کارنامه خود دارد. «رئیس پژوهشکده فناوری‌های راهبردی شهید رضایی»، «رئیس هیئت‌مدیره شرکت پیشران الکتریک شریف»، «عضو هیئت‌مدیره شرکت فن گستران خودروی توسن»، «نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت اندیشه گستر مبین» و «مشاور قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان» ازجمله مهم‌ترین مسئولیت‌های وی بوده است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر