|
کدخبر: 249130

دولت، قدرت خرید کارگران را افزایش داد

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در سال آینده باعث افزایش قدرت خرید این قشر زحمتکش می‌شود.

احسان ارکانی در گفت و گویی با اشاره به مصوبه شورای عالی کار برای افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در سال آینده اظهار کرد: افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در سال آینده باعث افزایش قدرت خرید این قشر زحمتکش می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: من از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به دلیل افزایش قابل توجه حقوق کارگران در سال آینده تقدیر و تشکر می‌کنم چراکه با توجه به تورم موجود در جامعه این افزایش حقوق می‌تواند فشارهای ناشی از افزایش قیمت کالاها را بر کارگران کاهش دهد.

ارکانی خاطرنشان کرد: اگرچه تصمیم شورای عالی کار برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده محدودیت‌هایی را به کارفرمایان تحمیل می‌کند اما با توجه به تورم موجود در جامعه اتخاذ این تصمیم برای افزایش قدرت خرید کارگران لازم بود.

وی تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود افزایش حقوق کارگران هزینه تمام شده تولید کالا را افزایش می‌دهد و موجب گرانی در بازار می‌شود حرف درستی نیست، چرا که قیمت کالا متاثر از پارامترهای مختلفی از جمله قیمت مواد اولیه، قیمت انرژی، عوارض گمرکی و دیگر عوارض و مالیات‌ها است لذا افزایش حقوق کارگران تاثیر چندانی در افزایش قیمت تمام شده تولید کالا ندارد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی که این بحث را مطرح می‌کنند تعهد بدهند که قیمت کالا در سال آینده از میزان مشخصی بالاتر نمی‌رود، تا کارگران هم از افزایش حقوقشان صرف نظر کنند.

 شورای عالی کار در مصوبه خود حداقل حقوق کارگران برای سال آینده را با افزایشی ۵۷ درصدی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها