|
کدخبر: 243842

حداقل و حداکثر حقوق معلمان پس از اصلاح لایحه رتبه بندی

محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما منابع جدیدی جهت اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان به دولت پیشنهاد کرده ایم که باید مدنظر قرار گیرد.

آموزشی حداقل و حداکثر حقوق معلمان پس از اصلاح لایحه رتبه بندی

بهروز محبی نجم آبادی با اشاره به تعیین تکلیف لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس گفت: کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاحاتی در لایحه رتبه‌بندی معلمان اعمال کرده است.

وی تاکید کرد: موادی که به آن توجه شده از این قرار است؛ «لایحه رتبه بندی در احکام کارگزینی معلمان برای رتبه آموزشیار معلم ۴۵ درصد، مربی معلم ۵۵ درصد، استادیار معلم ۶۵ درصد، دانشیار معلم ۷۵ درصد و استاد معلم ۹۰ درصد مدنظر قرار گرفته است و در مجموع امتیازات، سه عامل؛ یک، حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل اثر گذار خواهد بود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه ما پایه حقوق کارمندان را در کشور و در بودجه سال آینده ۵ میلیون و نیم در نظر گرفته‌ایم، لذا با این اضافه شدن این منابع، به نظر می‌رسد که حداقل احکام معلمان از ۷ میلیون شروع خواهد شد. همچنین اتفاقی که در تصمیم جدید گرفته شده،بر این اساس است که دکتر معلم ها و کسانی که در واقع سوابق بیشتری داشته و در رتبه های بالاتری قرار می گیرند بیش از ۵ میلیون تومان به حقوقشان اضافه خواهد شد.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به توضیحات سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: دولت ۲۵ هزار میلیارد تومان جهت اجرای این لایحه بودجه برای سال آینده پیش بینی کرده است و امسال هم باید ۱۲.۵ میلیارد تومان برای این لایحه در نظر بگیرد لذا ما در پیشنهادات خودمان منابع جدیدی را به دولت معرفی کردیم که این منابع جدید می تواند جبران کننده کاستی منابع در این بخش باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: بنابراین ما می توانیم امیدوار به اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان در سال جاری باشیم لذا ما مصر هستیم که به لایحه رتبه بندی معلمان به شکل قابل توجهی در کشور اجرایی شود.

وی تاکید کرد: طرح اظهارات دوگانه دولت در رابطه با لایحه رتبه‌بندی معلمان صحیح نیست و بنای دولت برای انجام این کاراست لذا مسئله ای که وجود دارد این است که در سال ۱۴۰۰ چون بودجه وابسته به بند (و) تبصره ۲ بود که محقق نشد، از این رو شورای نگهبان پیرو این عدم تحقق عنوان می‌کند که دولت می‌خواهد بار مالی این لایحه را از کجا جبران کند. بنابراین وظیفه مجلس است که در این بخش جبران مافات کرده تا تعهدات در قبال معلمان انجام شود. بنابراین ما منابع جدیدی جهت اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان به دولت پیشنهاد کرده ایم که باید مدنظر قرار گیرد.

 

منبع: بازار
  • ناشناس ارسالی در

    5 ساله دارید اعلام می کنید حقوق معام 5 میلیون زیاد میشه هر سال از ارزش 5 میلیون کم شده چیزی هم به دست معلم نرسیده

  • فرهنگی مظلوم ارسالی در

    مسخره کردین بابا !!!!!! بسه همش وعده توخ الی !!!!! هر کی از بیرون نگاه می کنه فک می کنه هر روز به حقوق معلم مظلوم اضافه م یشه !!! در حالی که خبر نداره وعده ها از 13 سال قبل عملی نشده !!!

  • ایرانی ارسالی در

    دروغگو می گویید

  • ناشناس ارسالی در

    بازنشستگان فرهنگی چه زمانی با بازنشستگان شرکت نفت، دارایی ، بانک‌ها، مخابرات و ..... حقوقشان هماهنگ خواهد شد؟؟؟؟
    خدا لعنت کنه هاشمی رفسنجانی ملعون رو که به معلمان، کمترین توجهی نداشت و این اختلاف حقوق و دریافتی بین کارمندان دولت و معلمان از زمان اون ملعون استارت خورد . الهی از آتش جهنم نجات پیدا نکنه.

  • sudnd ارسالی در

    وزیر بهداشت یاد بگیرد از وزیر اموزش و پر ورش که چقدر به پرسنلش اهمیت میده

  • ناشناس ارسالی در

    نو معلم که افزایش نداره یعنی همون حداقل حقوق رو میگیره. رتبه یک هم که با توجه به درصد حق شغل و شاغل و فوق العاده ۱/۵ میلیون اضافه میشه و به کمتر از ۶ میرسه. چطور حساب کردید که حداقل ۷ میشه؟؟؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    هرشخص معمولی یاهرمقامی که فقط درجهت افزا یش حقوق معلمان اقدام یاسفارش میکند.مسلما ن بودنش مشکل دارد زیرا عامل بی عدالتی وت بعض میباشد .

  • حامد ارسالی در

    یک ساله پس هر روز چیو تصویب میکنین؟ از ا ول متوجه نشدین مشکل بودجه داره؟ احتمالا نماینده ها این چیزا رو باید بدون موقع تص ویب قانون !!!!! بیچاره معلم ها که اسیر ن دانم کاری شماها شدن

  • ن ارسالی در

    چرت ،؟همش دروغه ،باور نکنید.

  • ناشناس ارسالی در

    حداقل حقوق از هشت میلیون و هشتاد به هفت تومن رسید تا تصویبش کنید مثل همه کازمندا ۵۵۰۰ خواهد بود واقعا خیلی ظلم میکنید به اعتبار و آبرو معلم هر جا میریم میگن حقو قتون رفته بالا اما در عمل دوساله هیچکاری نکردید میگید امروز به مجلس رفت فردا تصو یب نشد خساست چیه؟ حقوق خودتونم بود معطل و خساست بخرج میدادید؟!

  • فرهنگی بازنشسته ارسالی در

    سلام ،رتبه بندی سالهای قبل که ماهم شاغل بودیم بایداجرامی شدحق ماازبین رفت حالادو لت بایدباهمسان سازی 90 درصدشاغلین حقوق ا زبین رفته ماراجبران نماید.

    • ناشناس ارسالی در

      بله ما بازنشسته ها هم خیلی زحمت کشیدیم ب اید قانون همسانسازی رو اجرانمایید هرچه ز ودتر بهتر اوضاع اقتصادیه ما ها خیلی خراب ه

    • ناشناس ارسالی در

      خیلی از همکاران با اصرار بسیار و حتی پیش از موعد خواهان بازنشستکی بودن و هستن و رفتن دنبال کارو کاسبی دیگه. حالا که البت ه هیچ خبری هم نیست نه راه پس دلرن ونه را ه پیش و مدام نق میزنن و گیر میدن به شاغل ین. حرص و طمع کار دستشون داد.

  • ناشناس ارسالی در

    شما واقعاً با این تصمیمات خود مردن را بد بخت کرده اید تورم وگرانی اثار لایحه اشتب اه رتبه بندی است بازنشستگان وکارگران همه ساکت نخواهند نشست وپایه ها این اقتصاد م تلاشی میشود مگر معلم درهفته چند ساعت کار مفید دارد مجلس ناتوان

    • ناشناس ارسالی در

      اگر می توانی بنویسی مدیون معلمتی لااقل خ ائن به معلمت نباش

    • ناشناس ارسالی در

      شِما حرف نزن

  • بازنشسته فرهنگی ارسالی در

    پس همسان سازی چه شد ؟

  • ناشناس ارسالی در

    این نیز بگذرد

  • ناشناس ارسالی در

    باید برای بازنشستگان آموزش و پرورش همین رتبه بندی انجام بشه

  • ناشناس ارسالی در

    خوب اسن طرح از طرح قبلی بهتر است طرح قبلی به ضرر. معلمان با سابقه بود

  • ناشناس ارسالی در

    نخورررن ایشالله سرطان بشع توگلوشون مگه خ ونشون ازکارمندایی که۳۶۶روزسال روبایدبرن سرکاررنگین تره؟؟؟؟

  • علی ارسالی در

    این رویه به نفع کشور نیست هر صنفی اعتراض کند حقوقشان افزایش یابد یک روز پرستاران یک روز پزشکان یک روز کارمندان قوه قضایی ه یک روز معلمان باید حقوق ها براساس یک ن ظام منطقی و قابل دفاع پرداخت شود

  • محمد ارسالی در

    من نمیدونم آبتون کمه نونتون کمه چی می خواین سر ما که حقوقتونو می گیرین . 3 ساله که تو خونه نشستین و تعطیلیا که همش بیکارین تابستون بیکارین . بیمه دارین بازنشستگی دارین . وام و هزار مزایای دیگه پس ما شاغلین آزاد که نه بیمه دارم نه امنیت شغلی چه کار کنیم ما هم باید اعتراض کنیم . نه همینه .

    • معلم با مزایای باورنکردنی!!!!!!! ارسالی در

      به معلم جماعت میگن: شما از بیکاری خسته ش دین و اعتراض میکنید؟؟؟؟؟یه بچه رو تو خون ه اگه سر وصدا بده،به مرز انفجار میرسید،خ داخداکردید مدارس باز بشن حداقل چند ساعت بچه ها تو خونه نباشن،اگه راست میگید بیای ید سرکلاس 35نفری ببینم چکاره هستید،اصلا درس هم نمیخواد بدید فقط کلاس رو کنترل کن ید،اون عقب عقبا نشستید و میگید لنگش کن!! !!!!!!!!!!!!!!!!جالبتر اینکه از وام و مز ایاحرف میزنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!جون مادر اتون اینو از کجاتون در آوردید که به همین راحتی به زبون میارید؟؟؟؟ بله.یک چیز رو کاملاً قبول دارم که ما معلمها واقعاًاز ا قشار بدرد نخور جامعه هستیم،میدونید چرا؟؟ ؟ چون خودمون مقصریم،هیچ وقت پشت هم رو ند اشتیم،ادارات دیگه کارکنانشون بواسطه کرون ا شیفتی میرن سرکار و اگه نزدیکشون بشی کل ی داد و قال میکنن اما ما باید با 35تا دا نش آموز در یک کلاس 3در4 بین 60 تا 90 دقی قه بنشینیم برای هر درسی،اگه اعتراض هم بک نیم،یا غیبت یا توبیخ!!!!!!!!!!! خواهشاً حداقل شخصیت خودتون رو بواسطه گفتن چرت و پرت ضایع نکنید.23سال در مناطق محروم بودم وقتی همچین عبارتهایی رو از هم وطنانم می شنوم،بخدا حالم بد میشه،میگن همیشه خیر خو اه هم باشید تا خدا در حق خودتون زودتر اج ابت کنه،نگاهتون رو از زندگی دیگران بردار ید،طمع و حسادت رواز خودتون دور کنید،حواس تون به کار و زندگی خودتون باشه بوالله کم تر غصه میخورید.

  • ناشناس ارسالی در

    برادر من موضوع آموزش-وپرورش با بقیه فرق داره وقتی معلم در سال ۶۹ به حقوقش اعتراض کرد بعضی از آقایان فرمودند مگر معلم چکار میکنه هر سال از بدجه آمزش وپرورش-زدند تا رسیده به اینجا مردی از دزد پرسید در نیمه شب چکار میکنی گفت دهل میزنم صدایش فردا در میاد میدونی چرا وضعیت جامعه اینجوری شدچون ما یه جا اشتباه کردیم معلم را با نظامی و کارمند بانک مقایسه کردیم در انگلیس معلمان بالاترین حقوق را دارن در ژاپن معلمان چک سفید امضا دریافت میکنن اما آنجا معلم سهمیه و یارانه ای نداریم معلم پولی نداریم میدونید باید بهترین ونخبه ترین اشخاص در مدرسه تدریس کنند وباید برای معلم بهترین امکانات رفاه را در نظر گرفت هر چند که با گذشت هر دوره از حضکر دولتهای مردمی امکانات از معلمان دریغ می شود چرا

  • عبداله ارسالی در

    از ماست که بر ماست

  • ناشناس ارسالی در

    چرا شما هرچی برای مردم می گویید دوروغ است برادر من یک تاریخ را می خوهی بگوید صد صفحه حرف می زنید که چی کی را توجیه می کنید یک جمله ساده عیدی اینقدر این تاریخ پرداخت می شود چرا داستانه سهراب رستم می خوانید نترسید برای هفت پشت شما بخورین بوجه هست نگران نباشید دنبال را هی بگردید که با حکم وقانون وفاکتور بخورید

  • کلانتری ارسالی در

    ما را به خیر رسانی نجومی بگیران مجلس امی دی نیست شر نرسانند.

  • معلم فرسوده ارسالی در

    فقط وعده های دروغ
    فقط اراجیف مفت پول کجاس؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها