|
کدخبر: 247323

آخرین جزییات از روند خصوصی شدن سرخابی‌ها

فدایی گفت: پرسپولیس و استقلال دارای شرایط ورود به بازار پایه فرابورس بودند و در بازار نارنجی آن درج شدند.

اقتصاد آخرین جزییات از روند خصوصی شدن سرخابی‌ها

امروز، ۱۵ اسفندماه مردم می‌توانند در روز گشایش نماد باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در بازار پایه، سهامدار این ۲ باشگاه شوند.

مدیرعامل فرابورس درباره میزان شفافیت و استاندارد بودن صورت‌های مالی ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال برای پذیرش در بورس گفت:

    طبق ماده ۳۶ قانون احکام دائمی توسعه کشور، هر شرکتی که سازمان بورس به ثبت می‌رساند باید در یکی از بازار‌های بورس یا خارج از بورس قابلیت معامله پیدا کند. در میان بازار‌های بورس تهران و فرابورس، این ۲ باشگاه دارای شرایط ورود به بازار پایه بودند.

حدود یک هفته پیش هیئت مدیره فرابورس ۵ شرط برای درج نماد استقلال و پرسپولیس روی تابلوی فرابورس تعیین کرد که از جمله این شروط، واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از وزارت ورزش و جوانان به خود این ۲ باشگاه بود.

همان روز قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که تمامی این شروط محقق شده و در صورتی که روز ۱۵ اسفندماه بخشی از سهام پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار نشود از سِمتش استعفا خواهد داد.

فدایی گفت:

    وقتی شرکتی در بورس پذیرش می‌شود، باید از لحاظ حقوقی، مالی و دیگر مسائل استاندارد‌های لازم را داشته باشد، اما بازار پایه جزو سهل‌ترین بازار‌ها برای ورود است. ۳ نوع بازار زرد، نارنجی و قرمز در بازار پایه وجود دارد که پرسپولیس و استقلال به خاطر شرایطی که دارند، در بازار نارنجی درج شدند و امیدواریم بعد از پذیرش در بورس، با برطرف کردن ابهامات باقی مانده به بالاترین میزان شفافیت مالی برسند.

دوشنبه هفته پیش هیئت واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی (متشکل از وزرای اقتصاد، دادگستری و ورزش) افزایش سرمایه حدود ۱۰ درصدی این ۲ باشگاه را تصویب کرد و سپس نماد باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس درج شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر