|
کدخبر: 246999

تاثیر سفر گروسی به تهران بر بازار ارز / دلار ارزان می شود؟

دلار آزاد پس از اتمام جلسه گروسی با اسلامی، شروع به کاهش قیمت کرد و در این لحظه در کف کانال ۲۶هزارتومان معامله می‌شود.

بازار ارز اولین روز معاملات هفته را با اندکی افزایش قیمت نسبت به آخرین معاملات روز ۵شنبه آغاز کرد.

بنابراین دلار آزاد که روز ۵شنبه به کف کانال ۲۶هزارتومان رسیده بود، معاملات امروز صبح را با اندکی افزایش قیمت آغاز کرد اما در این ساعت از معاملات، بار دیگر به ۲۶هزارتومان رسیده است.

کانون صرافان نیز قیمت دلار را با حدود ۲۰تومان افزایش قیمت، ۲۴هزار و ۳۵۷تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۶۶۲تومان برای فروش قیمت زده است. این کانون روز چهارشنبه قیمت دلار را ۲۴هزار و ۳۸۴تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۶۷۲تومان برای فروش اعلام کرده بود.

یورو نیز در صرافی‌های  رسمی، ۲۷هزار و ۴۳۷تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۷۳۹تومان برای فروش قیمت زده است و نسبت به روز چهارشنبه تغییر قیمت چندانی نداشته است. یورو روز چهارشنبه در صرافی‌های رسمی، ۲۷هزار و ۴۴۵تومان‌ برای خرید و ۲۷هزار و ۷۸۹تومان‌ برای فروش قیمت خورده بود.

همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۴هزار و ۵۶۲تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۳۱۸تومان برای خرید اعلام شده است. آخرین قیمت معاملتی دلار در صرافی ملی روز چهارشنبه، ۲۴هزار و ۵۶۱تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۳۱۶تومان برای خرید بود.

یورو نیز در صرافی‌ها، یا قیمت ۲۷هزار و ۷۱۲تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۴۳۷تومان برای فروش معامله می‌شود. این اسکناس روز چهارشنبه در صرافی ملی ۲۷هزار و ۷۰۴تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۴۲۹تومان برای خرید قیمت خورده بود.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که شب گذشته به تهران آمده بود امروز پس از برگزاری جلسه‌ای با اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری خود اعلام کرد در این جلسه تعاملات مثمر ثمری برقرار شد.

بازار ارز که از اواخر هفته گذشته انتظار خبر رسمی توافق را می‌کشد، امروز به این جلسه واکنش مثبتی نشان داد و دلار آزاد حدود ۱۵۰تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

حال باید دید سیگنال این جلسه به مذاکرات چه خواهد بود و آیا تا پیش از پایان سال توافق حاصل می‌شود؟ اگر این اتفاق بیفتد شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار ارز باشیم. اما به نظر می‌رسد مقاومت بازار نسبت به کاهش قیمت بیشتر، ریشه در طولانی شدن مذاکرات دارد و معامله‌گران ترجیح می‌دهند تصمیمات خود را براساس اخبار مهم‌تر و جدی‌تری اتخاذ کنند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها