|
کدخبر: 246205

این خودروهای پرمصرف را بشناسید/ لامبورگینی رکورددار قرن ۲۱

اگر به خودروهای امروزی تویوتا نگاهی بیاندازید و آن‌ها را با خودروهای یک، دو یا چهار دهه پیش مقایسه کنید، در کنار افزایش سرعت شاهد افزایش عملکرد و بهینه‌تر شدن آن‌ها نیز خواهید بود. نتیجه این پیشرفت هم کاهش مصرف سوخت بوده است.

اقتصاد این خودروهای پرمصرف را بشناسید/ لامبورگینی رکورددار قرن ۲۱

 نتیجه پیشرفت خودروهای تویوتا کاهش مصرف سوخت بوده است. حال یک فولکس‌واگن گلف GTi را تصور کنید؛ مصرف سوخت این خودرو برابر به‌صورت ترکیبی ۸.۴ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر است که نسبت به مصرف سوخت مدل ۲۰ سال پیش حدودا ۲ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر بهتر شده. حتی مدل‌های رده‌بالاتر این خودرو مانند گلف R با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و جعبه‌دنده دوکلاچی، برابر ۹.۰۵ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر دارد.

Toyota-4-767x511.webp

گاموت

به رده خودروهای اسپرت وارد شوید، پورشه ۹۱۱ کاررا به‌صورت ترکیبی و جاده‌ای به‌ترتیب مصرفی برابر ۱۱.۷۶ و ۹.۴۱ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر دارد. ناگفته نماند که موتور هیچ‌یک از خودروهای یادشده هیبریدی نیست. اگر موتور خودرو را مانند نمونه موجود در فورد ماوِریک هیبریدی با سیستم برقی بهبود بدهید، شاهد ارقام بسیار پایین در حوزه مصرف سوخت خواهید بود. این خودرو مصرف ترکیبی برابر ۵.۶ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر دارد.

Bugatti-Chiron-Pur-Sport-5-767x511.webp

این خودروهای کم‌مصرف دشمنانی هم دارند، خودروهایی که مصرف سوختی حیرت‌آور داشته و بنزین را مانند چای می‌نوشند. ما در ادامه ۳۳ خودرو را انتخاب کردیم که مصرفشان حتی به ۱۵.۴ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر هم نمی‌رسد. اگر نسخه‌های مختلف این دتسگاه‌ها را درنظر بگیرید، این رقم بیشتر از این هم می‌شود. همان‌طور که احتمالا بسیاری از شما هم‌اکنون می‌دانید، رتبه نسخت این لیست به شاه خودروهای بنزینی، بوگاتی شیرون، تعلق دارد که مصرف ترکیبی وحشتناک ۲۶.۱۳ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتری دارد. پشت سر آن هم شاهد حضور یکی از اصیل‌ترین خودروهای دهه اخیر، لامبورگینی آونتادور SVJ با مصرف ۲۱.۳۸ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر هستیم. جالب است بدانید در دهه نخست قرن ۲۱ میلادی، پدر آونتادور یعنی لامبورگینی مورسیه‌لاگو تقریبا پرمصرف‌ترین خودروی جهان به شمار می‌رفت.

Lamborghini-3-767x431.webp

دو ابرخودروی نام‌برده خودروهایی با عملکرد بالا هستند و داشتن چنین مصرف بالایی برایشان دور از انتظار نیست. آنجایی باید تعجب کرد که برخی از خودروهای عادی را در این لیست می‌بینیم؛ خودروهایی مانند جیپ رنگلر روبیکان، تویوتا سکویا و شورولت سیلورادو که همه مصرف سوختی برابر خودروهای سال ۱۹۷۹ دارند.

پرمصرف ترین ها.webp

 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها