|
کدخبر: 245150

شیپور جنگ در بازار سکه

روز جمعه اونس طلا زیر مرز هزار و ۹۰۰ دلار بسته شد و این عامل موجب خواهد شد که در ابتدای روز جاری،‌ قیمت فلز گران بهای داخلی تحت فشار قرار بگیرد.

اقتصاد شیپور جنگ در بازار سکه

خریداران سکه امامی تحت فشار شدیدی قرار گرفته اند. برخی از سکه بازان در آخرین روز هفته به یکباره در موقعیت خرید قرار گرفتند و حتی بالای مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی اقدام به خرید فلز گران بهای داخلی کردند. خرید ریسک سکه بالای خط مقاومتی به این دلیل پذیرفته شد که در بازارهای جهانی طی یک انفجار بزرگ طلای جهانی از ابتدای مرز هزار و ۹۰۰ دلاری کنده شد و تا محدوده هزار و ۹۸۰ دلار افزایش یافت. 

افزایش بهای طلای جهانی به دلیل حمله روسیه به اوکراین صورت گرفته بود. سکه بازان که حدس می زدند به واسطه جنگ در اروپا قیمت اونس طلا به رشد خود ادامه دهد و بالای مرز ۲ هزار دلاری قرار بگیرد،‌ در بازار داخلی تحرکات خود را بیشتر کردند. این تحرکات موجب شد که بیش از ۲۰۰ هزار تومان به ارزش بازاری سکه اضافه شود. با این حال، سکه بازان تصور نمی کردند که خیلی زود اونس طلا از فاز صعودی خارج شود و حتی به زیر مرز هزار و ۹۰۰ دلاری  ریزش کند. 

روز جمعه اونس طلا زیر مرز هزار و ۹۰۰ دلار بسته شد و این عامل موجب خواهد شد که در ابتدای روز جاری،‌ قیمت فلز گران بهای داخلی تحت فشار قرار بگیرد. در بازار پشت خطی نیز بازیگران سکه نسبت به ریزش اونس طلا واکنش نشان دادند ودر مقطعی حتی فلز گران بهای  داخلی زیر مرز ۱۲ میلیون تومان معامله شد. خریداران سکه در انتهای هفته، تنها از کانال افزایش قیمت دلار در روز جاری می توانند از ضرر خود جلوگیری کنند. 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها