|
کدخبر: 244975

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر بورس ایران

سرانجام پس از خبرهای مربوط به لشکرکشی روسیه به مرزهای اوکراین، سربازان روس امروز از مرز اوکراین عبور کردند و عملا شیپور جنگ نواخته شد! با خبر حمله روسیه به اوکراین حالا بازارهای جهانی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. در گفت‌وگو با کاویان عبداللهی کارشناس بازار سرمایه به بررسی تاثیر این جنگ بر بورس ایران پرداخته‌ایم.

اقتصاد تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر بورس ایران

بعد از صف آرایی ارتش روسیه در مرزهای اوکراین سرانجام سربازان روس تعارفات را کنار گذاشتند و از مرزهای اوکراین علیرغم همه تهدیدات عبور کردند.

خبرهای بسیاری از جنگ روسیه و اوکراین در رسانه‌ها منتشر شد و همین مسئله موجب شد تا بازارهای مالی دنیا و نرخ کامودیتی‌ها از جمله نفت به شدت تحت تاثیر این حمله قرار گیرند. نفت نرخ ۱۰۰ دلار را هم سرانجام به خود دید و حالا سهامداران منتظر روز شنبه و بازگشایی معاملات در بورس ایران هستند.

کاویان عبداللهی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه گفت: جنگ اوکراین و روسیه در ابتدای امر می‌تواند موجبات ناامن کردن منطقه و جهان فراهم کند. این امر می‌تواند تاثیرات منفی بر بورس ایران داشته باشد. اما از سوی دیگر ما شاهد افزایش نرخ کامودیتی‌ها به خصوص نفت، مس و روی هستیم که متاثر از این جنگ شاهد رشد قیمتی بالایی داشتند.

وی افزود: قاعدتا تولیدکنندگان این کامودیتی‌ها و پالایشگاهی هایی که نفت را مصرف می‌کنند به دلیل تخفیف و کرک اسپردی که می‌گیرند می‌توانند رشدی داشته باشند.

عبداللهی گفت: ممکن است این جنگ با توجه به ناامن شدن منطقه بر روی نرخ دلار و افزایش آن هم تاثیرگذار باشد که این امر نیز می‌تواند به نوعی بر روی بورس تاثیرگذار باشد.

منبع: نبض بورس
  • ناشناس ارسالی در

    کاویان عبداللهی فرق بین کباب شامی را با تاپه گاو تشخیص نمیده و مزخرف زیاد میگه . وی کارشناس نبوده ، نیست و نخواهد بود.

  • علی ارسالی در

    اینقدر این مملکتمون ,هر کی به هر کی شده ,تمام دنیا همه چی از طلا تا ارز دیجیتال سقوط کرده ,ولی همچنان داخل ایران همه چی رو به افزایشه ,واقعا این جوک نیست تورو خ دا ؟؟؟؟؟؟کیا دارن از این اب گل الود ماهی میگیرن ,کیا باعثش هستن ,همین مسئولینمون که نگران طرح صیانت بودن ایا ؟؟؟؟؟؟؟پس د ست اینا نیست دسته کیه ؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    ایرانی احمق از اینهمه بدبختی و آوارگی و کشتار مردم بی گناه و بی پناه در کشورهای مختلف از سوریه و یمن و عراق و افغانستان و لیبی و اوکراین فقط تنها چیزی که می بین د قیمت بنزین است . تنها چیزی که مسئولین بی کفایت دائم بفکر افزایش قیمت و توجیه آ ن هستند . جنگ مردود است از طرف هر کسی که باشد روسیه یا امریکا عربستان عراق یا ان گلیس مرد باشید و تجاوز را محکوم کنید تا هوس بازی و توهم دیکتاتوری هر سیاستمدار ب ی شرافتی جنگی راه نیافتد و مردم بی پناه و بی گناه قتل عام نشود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها