|
کدخبر: 244434

مزد کارگر ایرانی سقوط کرد

روزنامه شرق، گزارشی از سقوط مزدی کارگران ایرانی به ردیف ۱۶۰ جدول جهانی منتشر کرده است.

اقتصاد مزد کارگر ایرانی سقوط کرد

روزنامه شرق، گزارشی از سقوط مزدی کارگران ایرانی به ردیف ۱۶۰ جدول جهانی منتشر کرده است.

در این گزارش آمده:

با استناد به داده‌های صندوق بین‌المللی پول در آوریل ۲۰۲۱، از بابت دستمزد کارگران کشورهای مختلف، ایران در رتبه ۱۶۰ قرار دارد درحالی‌که سوییس با ۶۱۵۳ دلار حداقل دستمزد ماهانه، لیختن اشتاین با ۶۰۶۰ دلار، موناکو با ۵۷۳۴ دلار، لوکزامبورگ با ۴۴۳۱ دلار، استرالیا با ۳۷۴۴ دلار و سنگاپور با ۳۷۳۲ دلار دستمزد ماهانه کارگران، در ردیف اول تا هفتم این فهرست هستند. در این جدول پایین‌تر می‌آییم؛ فلسطین رتبه ۶۶ با ۸۲۷ دلار، مالدیو رتبه ۷۲ با ۷۳۵ دلار، کنگو در رده ۷۱ با ۷۴۰ دلار، سودان جنوبی در رتبه ۸۲ با ۵۸۶ دلار و گواتمالا در رتبه ۹۵ با ۴۵۵ دلار قرار گرفته‌اند.

دستمزد کشورهای قبل از ایران هم شامل سودان با دستمزد ماهانه ۹۷ دلار (رتبه ۱۵۶ جدول) مالی با ۹۵ دلار (رتبه ۱۵۷ جدول) سوریه با ۸۶ دلار (رتبه ۱۵۸ جدول) و در نهایت گامبیا با دستمزد ماهانه ۸۲ دلار (رتبه ۱۵۹ جدول) و در پله بالاتر از ایران هستند درحالی‌که کارگر ایرانی با مزد ماهانه ۷۵ دلار در ردیف ۱۶۰ این جدول است. در این جدول، ایران پس از گامبیا و حتی افغانستان قرار گرفته چون افغانستان در این جدول، در رتبه ۱۳۹ است. جالب است بورکینافاسو هم از ایران بالاتر است و همچنین بنگلادش که کشوری بسیار فقیر است.

رتبه لیبی هم که کشوری بحران‌زده است از ایران بالاتر است و حتی عراق جنگ‌زده هم نسبت به ایران جایگاه بالاتری دارد! این عدد مطابق دلار ۲۷۰۰۰ تومانی و آخرین پرونده دستمزد کارگران در دولت قبل در شامگاه بیست‌و‌سوم اسفندماه سال ۹۹ متعاقب افزایش ۳۹ درصدی مزد به‌دست آمده است.

 

 

 

منبع: شرق

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها