|
کدخبر: 244300

پیش‌ بینی مهم از قیمت روز دلار

به عقیده معامله گران در صورتی که قیمت دلار امروز در مرز ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت شود تعداد فروشندگان در بازار دلار افزایش می‌یابد.

بازار ارز تهران روز گذشته شاهد صعود قیمت دلار بود. این اسکناس امریکایی در سومین روز هفته جاری با ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد که نسبت به روز یکشنبه ۱۵۰تومان رشد کرده بود.

ردپای توافق هسته‌ای در بازار ارز

روز گذشته یک شایعه درباره احتمال سفر وزیر امور خارجه به وین و دستور معرفی خبرنگار وزارت خارجه به رسانه‌ها جهت همراهی با امیر عبداللهیان برجسته شد. خبری که زود تکذیب شد اما از نگاه بازیگران بازار دلار ایران می‌توانست خبر از قطعیت حصول توافق در روز‌های آینده دهد.

این درحالی است که مقام‌های امریکایی به وال استریت ژورنال گفتند بازگشت به توافق هسته‌ای با انعقاد توافق در وین طی ۲ روز آینده محقق می‌شود. بازگشت به توافق هسته‌ای شامل پروتکلی برای لغو تحریم‌های ایران خواهد بود.

دیروز همچنین برخی رسانه‌ها اعلام کردند که در صورت احیای برجام نرخ دلار تا کانال ۱۸ هزار تومان ریزش می‌کند اما این خبر مورد توجه معامله گران قرار نگرفت. برخی از تحلیگران معتقدد اگر توافق برجام انجام نشود احتمالا دلار به بالای ۳۰ هزار تومان برگردد.

به عقیده معامله گران در صورتی که نرخ دلار امروز در مرز ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت شود تعدادفروشندگان در بازار دلار افزایش می‌یابد.

اما معامله گران نرخ دلار را برای امروز سوم اسفند ۱۴۰۰ چگونه پیش‌بینی کرده اند؟

پیش‌بینی نرخ دلار از مسیر نرخ درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز گذشته بر روی ۷ هزار و ۸۵ تومان قرار گرفت که نسبت به نرخ معاملات نقدی روز دوشنبه ۴۵ تومان افت کرده بود. بنابراین پیش‌بینی نرخ دلار از مسیر نرخ درهم نزولی است.

پیش‌بینی نرخ دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی روز گذشته وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد. اسکناس امریکایی دیشب بر روی ۲۶ هزار و ۱۰۰تومان قرار گرفت که نسبت به نرخ دلار در معاملات پشت خطی یکشنبه شب ۳۸۰ تومان گران شده بود. در معاملات پشت خطی یکشنبه شب نرخ دلار فردایی بر روی ۲۵ هزار و ۷۲۰ تومان قرار داشت. بنابراین معامله گران نرخ دلار در بازار ارز امروز سه شنبه سوم اسفند ۱۴۰۰ را صعودی پیش‌بینی کرده‌اند.

پیش‌بینی نرخ دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات دیشب با ۲۵ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد که نسبت به نرخ شنبه شب ۳۰۰ تومان رشد کرده بود. یکشنبه شب در معاملات پشت خطی نرخ دلار بر روی ۲۵ هزار و ۱۵۰ تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افزایش نرخ دلار رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش‌بینی کردند که نرخ دلار در بازار ارز امروز سه شنبه سوم اسفند بر مدار صعود قرار می‌گیرد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها