|
کدخبر: 243341

ممنوعیت تازه برای ارزهای دیجیتال در امریکا

پیش‌نویس جدید فدرال رزرو در حالی به روزرسانی شد که در آن مقامات فدرال‌رزرو علاوه بر بازارهای مالی سنتی از معامله در بازار ارزهای دیجیتال هم منع شدند.

چند ماه پس از معرفی اولین پیش‌نویس فدرال‌رزرو مبنی بر منع مقامات فدرال‌رزرو از داشتن دارایی‌های خاص، کمیته بازار آزاد فدرال‌رزرو این سند را برای گنجاندن ارزهای دیجیتال به آن به روز کرد.

گزارش‌های منتشر شده در سال گذشته نشان می‌داد که تنها مدتی قبل از اینکه فدرال‌رزرو با سیاست‌های خود بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار دهد، تعداد زیادی از مقامات ارزش فدرال‌رزرو اوراق بهادار املاک، قرضه و سهام را در سال ۲۰۲۰ معامله‌ کردند.

برخی سیاست‌گذاران بعد از افشای این ارتباطات برکنار شدند اما جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو تاکید کرد که نهاد پولی باید قوانین جدیدی را در این زمینه اعمال کند. کمیته بازار آزاد فدرال قوانینی را در ماه اکتبر پیشنهاد کرد که طی آن مقامات ارزش بانکی از هرگونه معامله در بازارهای مالی ممنوع شوند.

حالا فدرال‌رزرو یک گام دیگر برداشته و روز جمعه اعلام کرده که مقامات فدرال‌رزرو نمی‌توانند در حوزه رمزارزها هم معامله انجام دهند. این در حالی بود که در پیش‌نویس اول اشاره‌ای به ارزهای دیجیتال نشده بود. این قانون از اولین روز ماه می اجرایی خواهد شد.

مقررات جدید همچین به این معنی است که مقامات دارای جایگاه باز در بازار تنها یک سال فرصت دارند که موارد ممنوعه را دفع کنند. از اول جولای، مقامات ارشد تحت پوشش قوانین جدید باید ۴۵ روز قبل از هرگونه خرید اطلاع دهند. همچنین آنها باید دارایی خریداری شده را حداقل به مدت یکسال نگه دارند.

در این بیانیه آمده است: « هدف قوانین جدید، جلب اعتماد عمومی به بی‌طرفی کمیته و محافظت در برابر هرگونه تضاد منافع است.»

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها