|
کدخبر: 243328

آخرین قیمت سکه و دلار در بازار (۳۰ بهمن)

بازار ارز و طلای ایران امروز شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ شاهد فرو ریختن نرخ طلا، قیمت سکه و نرخ دلار بود.

قیمت دلار در ادامه روند کاهشی هفته گذشته در شروع معاملات امروز شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ بار دیگر ریخت. نرخ دلار در بازار امروز با ۴۲۰ تومان کاهش نسبت به عصر روز پنجشنبه گذشته با ۲۶ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد. نرخ دلار در نیمه معاملات نقدی امروز ۲۶ هزار و ۱۲۰ تومان بود.

این کاهش نرخ در بازار متشکل ارزی هم مشهود بود. نرخ دلار در این بازار کانال ۲۵ هزار تومان را از دست داد و ۲۷۲ تومان پایین رفت. نرخ دلار متشکل امروز بر روی ۲۴ هزار و ۸۳۵ تومان قرار گرفت.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟

صرافی ملی در آخرین روز بهمن ۱۴۰۰ نرخ جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. نرخ خرید دلار در صرافی ملی امروز ۲۴ هزار و ۷۱۱ تومان و و نرخ فروش دلار ۲۴ هزار و ۹۵۹ تومان بود. همچنین بر اساس صرافی ملی نرخ خرید یورو ۲۸ هزار و ۶۸۴ تومان و نرخ فروش آن ۲۸ هزار و ۹۷۲ تومان می‌باشد.

افت اندک نرخ حواله درهم

نرخ حواله درهم امروز اندکی پایین رفت. نرخ درهم امروز ۳۰ تومان از روز پنجشنبه گذشته پایین تر بود و با ۷ هزار و ۱۹۰ تومان مبادله شد. با ضرب کردن نرخ درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۶ هزارو ۴۰۸ تومان به‌دست می‌آمد که نسبت به نرخ دلار در بازار بالاتر بود.

قیمت سکه فرو ریخت

بازار جهانی طلا امروز هم شاهد افزایش نرخ اونس طلا بود. این فلز گران بهای جهانی امروز ۳ دلار بر ارزش خود افزود و به ۱۸۹۹ دلار رسید. این افزایش نرخ اونس طلا درحالی اتفاق افتاد که در بازار طلا ایران نرخ سکه مانند هفته گذشته فرو ریخت.

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۱ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد که نسبت به دو روز پیش ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان ارزان شده بود. در بازار سکه هم امروز نرخ سکه با ۱۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه ۱۲۵ هزار تومان پایین رفته بود. نرخ سکه در نیمه روز ۱۱ میلیون و ۷۹۵هزار تومان بود.

 با احتساب نرخ ۲۶ هزار و ۱۲۰ تومان برای دلار، اندازه نرخ واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۶۷۷ هزار تومان به‌دست آمد و حباب آن ۱ درصد به‌دست می‌آمد. که نسبتا کوچک بود.

شمارش معکوس برجام در بازار ارز

به نظر می‌رسد که شمارش معکوس مذاکرات هسته در وین به صدا در آمده است. اظهارات بازیگران سیاسی برجام حکایت از یک توافق دارد. ارزیابی‌های انها از روند مذاکرات برجام مثبت بوده است. مذاکرات هر روز به ایستگاه پایانی نزدیک تر می‌شود و حال باید کشورها تصمیمات سیاسی اتخاذ کنند. همین عامل توجه معامله گران بازار ارز تهران را به خود جلب کرده و نرخ دلار در سراشیبی قرار گرفته است.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها