|
کدخبر: 237763

واکنش بازار ارز و طلا به خبرهای برجامی

بازار ارز و طلا امروز شاهد افزایش همزمان قیمت سکه ، قیمت طلا و قیمت دلار بود.

بازار ارز امروز شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ شاهد صعود قیت دلار بود. این اسکناس آمریکایی امروز توانست ۳۶۰ تومان بر ارزش خود بیفزاید و با ۲۸ هزار و ۳۲۰ تومان معامله شود. در بازار متشکل ارزی هم امروز قیمت دلار توانست با ۳۹ تومان افزایش وارد کانال ۲۵ هزار تومان شود. قیمت دلار در این بازار بر روی ۲۵ هزار و ۲۷ تومان قرار گرفت.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟

صرافی ملی هم در اولین روز هفته جاری قیمت خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۴ هزار ۸۴۸ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا را ۲۵ هزار و ۹۸ تومان اعلام شد. همچنین بر اساس صرافی ملی قیمت خرید یورو امروز ۲۸ هزار و ۲۵۶ تومان و قیمت فروش یورو ۲۸ هزار و ۵۴۰ تومان معامله شد.

قیمت درهم رشد کرد

قیمت درهم در بازار امروز همزمان با افزایش قیمت دلار بالا رفت. قیمت درهم امروز بر روی ۷ هزار و ۷۶۶ تومان بود که نسبت به روز پنجشنبه گذشته رشد ۱۱۶ تومانی را نشان می دهد.

با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۸ هزارو ۵۲۴ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

قیمت سکه و طلا گران شد

بازار جهانی طلا امروز شاهد افت ۲ دلاری قیمت اونس طلا بود. این فلز گران بهای جهانی در بازار امروز بر روی ۱۷۹۲ دلار قرار داشت.

در بازار داخلی ایران هم امروز قیمت طلا ۱۸ عیار و قیمت سکه با سیگنال صعودی دلار بر مدار افزایش قرار گرفتند. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۸ هزار و ۱۰۰ تومان گران شد و با ۱ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. قیمت سکه هم امروز از مرز ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کرد و بر روی ۱۲ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان قرار گرفت.

این قیمت نسبت به دو روز پیش افزایش۱۴۵ هزار تومانی را نشان می دهد. با احتساب قیمت ۲۸ هزار و ۳۲۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۹۴۸ هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز ۴.۹۵ درصد بود.

خبری که بازار دلار را بهم ریخت

از جمله اخباری که امروز مورد توجه معامله گران بازار دلار تهران قرار گرفت مربوط به تنفس یک هفته ای بازیگران سیاسی برجام و بازگشت به کشورهای خود برای مشورت بود.

بر این اساس مذاکرات احیای برجام به جای حساسی رسیده است و با توجه به لزوم اتخاذ تصمیمات سیاسی، تفاهم شد هیات‌ها برای مشورت و رایزنی به پایتخت‌ها بازگردند. طبق اخبار رسیده از وین مذاکرات رو به پیشرفت بوده است. این وقفه کوتاه مدت به عنوان عاملی برای صعود قیمت دلار و سکه عمل کرد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها