|
کدخبر: 242170

واکنش بازار سکه به افزایش قیمت دلار

قیمت دلار امروز از کانال ۲۷ هزار تومان عبور کرد. قیمت سکه و درهم نیز به روند افزایش روز گذشته ادامه دادند.

بازار ارز تهران در سومین روز هفته جاری میزبان خریداران بود. نرخ دلار که روز گذشته پشت کانال ۲۷ هزار تومان ایستاده بود در بازار امروز توانست از مرز عبور کند و با ۳۱۰ تومان افزایش به قیمت ۲۷ هزار و ۳۱۰ تومان معامله شود. این افزایش در بازار متشکل ارزی هم برای قیمت دلار رقم خورد. قیمت دلار در بازار متشکل امروز با ۲۵ هزار و ۲۲۵ تومان معامله که نسبت به روز گذشته ۷۶ تومان بالا رفته بود.

قیمت درهم بالا رفت

قیمت درهم در بازار امروز مانند روز گذشته بالا رفت. نرخ حواله درهم در بازار امروز ۷ هزار و ۴۰۰ تومان بود که نسبت به روز گذشته ۶۰ تومان بالا رفته بود. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۷ هزارو ۱۸۰ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار پایین تر بود

سیگنال قیمت دلار به بازار سکه

بازار جهانی طلا بعد از یک روز استرحت امروز ۵ دلار پایین رفت اما در نیمه روز توانست رشد کند و با ۱۸۵۸ دلار معامله شود. این قیمت نسبت دو روز گذشته اختلاف چندانی ندارد.

اما بازار سکه و طلا ایران با سیگنال صعودی دلار بر مدار افزایش قرار گرفت. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان بود که نسبت به دیروز ۲ هزار و ۳۰۰ تومان بالا رفته بود.

قیمت سکه هم امروز توانست ۵۵ هزار تومان دیگر بر ارزش خود بیفزاید. قیمت این فلز گران بهای داخلی در بازار امروز ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۳۱۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان به دست آمد و حباب آن ۱.۷۱ درصد به دست می‌آمد. که نسبتا کوچک بود.

پیام جدید وین به بازار دلار ایران

به نظر می رسد بازار دلار و سکه در ایران بین دو راهی وین و اوکراین ایستاده است اما معامله گران بیشتر به مذاکرات هسته ای توجه دارند. امروز هم در بازار دلار اظهارات خطیب زاده مورد توجه قرار گرفت. سخنگوی وزارت خارجه امروز درباره مذاکرات هسته ای گفت: تحولات در وین به نقطه‌ای سخت و پیچیده رسیده است. موضوعات مهم و کلیدی است و با حساسیت از سوی همه پیگیری می‌شود. یک‌سری پیشنهادات ایران داده و یک‌سری پیشنهادات طرف‌های مقابل داده‌اند و این‌ها در فرآیند مذاکرات طبیعی است.

خطیب زاده گفت: اگر طرف اروپایی و آمریکا امروز به ابتکارات ایران پاسخ در چارچوب برجام بدهند و اگر حقوق ملت ایران و منطقی که ایران روی میز گذاشته رعایت شود، احتیاج به پایان فوریه ندارد و همین فردا می‌توانیم در وین توافق را اعلام کنیم. زمان رسیدن به توافق رابطه معکوس با اراده آمریکا و طرف غربی دارد. این توافق منتظر تصمیمات سیاسی طرف مقابل مانده است.

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر