|
کدخبر: 242026

گام جدی بحرین برای راه اندازی رمز ارز ملی

بانک مرکزی بحرین (CBB) اخیراً اعلام کرد که اولین انتقال وجه برون مرزی خود را با استفاده از بلاکچین JPMorgan به صورت آزمایشی انجام داده است. این انتقال که با مشارکت بانک ABC انجام شد، آخرین گامی است که CBB برای راه اندازی ارز دیجیتال خود آماده می کند.

رشید محمد المراج (Rasheed Mohammed Al Maraj)، رئیس CBB، در نظرات خود پس از آخرین آزمایش، به نقل از آنلاک مدیا، از آزمایش های جاری بانک مرکزی تمجید می کند. او گفت:

“ما در بانک مرکزی بحرین بسیار خرسندیم که موفقیت این آزمایش را اعلام کنیم که با چشم انداز و استراتژی ما برای توسعه مستمر و پالایش قابلیت های گسترش یافته به سهامداران در بخش خدمات مالی با استفاده از فناوری های پیشرفته و پیشرو در حال ظهور، هماهنگ است.

المراج افزود که از طریق شرکای موسسه، CBB تلاش خواهد کرد “به ناکارآمدی ها و نقاط دردسرسازی که امروزه در عرصه پرداخت های سنتی  فرامرزی وجود دارد رسیدگی کند و آن ها را برطرف کند.”

درست مانند برخی از همتایان خود در منطقه، CBB در حال آماده شدن برای عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) است که به گفته او به «راه حل های تسویه حساب ایمن و کارآمد» منجر خواهد شد. با این حال، بانک مرکزی در بیانیه خود، هنوز از زمان دقیق عرضه ی ارزدیجیتال بانک مرکزی اطلاعی نداده است.

در سطح جهانی، تنها بانک‌های مرکزی چین و نیجریه تاکنون ارزدیجیتال خود را راه‌اندازی کرده‌اند، در حالی که بقیه هنوز در مراحل مختلف توسعه ارزهای دیجیتال خود هستند.

 

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها