|
کدخبر: 241511

بازار ارز در انتظار خبرهای برجامی / کاهش قیمت در راه است؟

بازار ارز تهران امروز شاهد افزایش نرخ ارز بود. قیمت دلار در بازار امروز نسبت به عصر روز پنجشنبه گذشته ۳۱۰ تومان صعود کرد و بر روی ۲۶ هزار و ۷۵۰ تومان قرار گرفت. نرخ دلار در ادامه معاملات بازار با ۲۶ هزار و ۶۷۰ تومان معامله شد.

اما این افزایش قیمت تنها به بازار آزاد خلاصه نشد و قیمت دلار در بازار متشکل ارزی هم بر مدار افزایش قرار گرفت. نرخ دلار در این بازار امروز با ۲۵ هزار و ۱۹۸ تومان مبادله شد که نسبت به ۲ روز پیش افزایش ۱۳۸ تومانی را نشان می دهد.

سیگنال افزایشی نرخ دلار به نرخ حواله درهم

امروز همزمان با افزایش قیمت دلار ؛ نرخ حواله درهم نیز بالا رفت. قیمت درهم در بازار امروز با ۶۰ تومان افزایش با ۷ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۶ هزارو ۶۲۹ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار پایین تر بود.

شوک سنگین اونس طلا به بازار سکه

بازار سکه و طلا امروز با شوک افزایشی قیمت اونس طلا آرایش صعودی به خود گرفت. قیمت اونس طلا شب گذشته توانست مرز ۱۸۶۰ دلار را لمس کند و به طبع قیمت سکه و طلا در بازار ایران گران شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۶۰۰ تومان تومان بود که نسبت روز پنجشنبه گذشته ۳۲ هزار و ۳۰۰ تومان بالا رفته بود. اما قیمت سکه امروز توانست بعد از یک هفته تلاش خود را به کانال ۱۲ میلیون تومان برساند و با ۱۲ میلیون و ۲۵ هزار تومان معامله شود. این قیمت با روز پنجشنبه گذشته ۲۷۵ هزار تومان اختلاف را نشان می دهد. با احتساب قیمت ۲۶ هزار و ۶۷۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۶۷۹ هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز ۲.۹۶ درصد بود.

بازار دلار در انتظار توافق

مذاکرات برجام از هفته گذشته بار دیگر آغاز به کار کرده و طبق گفته طرف‌های مذاکره کننده روند مذاکرات مثبت ارزیابی می‌شود. معامله گران بازار ارز تهران در انتظار احیای برجام به سر می‌برند.طبق گفته اولیانوف تلاش‌های دیپلماتیک بسیار متمرکز امروز در جریان مذاکرات وین پیرامون برجام ادامه خواهد یافت. بحث راستی آزمایی و رفع یکجانبه تحریم‌ها از موضوعات اساسی در وین می‌باشد.

 

منبع: اکوایران
  • نادر ارسالی در

    مردم مکث نکنید توافق صورت گرفت هرکس طلا داره دلار داره کالا با دلار گران خریده ه مه رو بیارید توی خیبان و سرمایه هتون را به اتیش بکشید برجام امضا شد نگی که نگفتی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها