|
کدخبر: 239056

افت بورس در روز آخر هفته

امروز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه شاخص کل بورس با کاهش ۳۱ واحدی به یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز ۰٫۰۸ درصد افت کرد.

اقتصاد افت بورس در روز آخر هفته

امروز شاخص کل بورس کاهش ۳۱ واحدی داشت و در نهایت به محدوده یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید.

شاخص کل بازار سرمایه از چهارشنبه هفته گذشته تا دیروز روند صعودی داشت. اما امروز در میانه مسیر تغییر مسیر داد و روند نزولی به خود گرفت. در نهایت شاخص در کانال ۱٫۳ باقی ماند.

امروز کانون کارگزاران در نامه‌ای خطاب به سازمان بورس پیشنهاد افزایش دامنه نوسان تا سه برابر را مطرح کردند. انتظار می‌رفت با انتشار این نامه شاخص کل روند صعودی بیشتری به خود بگیرد اما روند شاخص نزولی شد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که اعضای این کانون دامنه نوسان ۱۵ درصدی را با توجه به شرایط بازار حساب شده می‌دانند.

افت ناچیز شاخص کل هم‌وزن بورس

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن نیز ۰٫۰۸ درصد افت داشت و به محدوده ۳۳۳ هزار و ۰۲۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۸۷ هزار و ۷۴۸ معامله به ارزش ۴۱ هزار و ۰۲۱ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای وتجارت، وبلمت، کچاد، کگل، فملی، فولاد و فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای نوری، شبندر و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

فرابورس کاهشی شد

در روز چهارشنبه شاخص فرابورس با کاهش بیش از ۱۹ واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۶۶۱ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۷۹ هزار و ۰۷۰ معامله بود.

امروز نمادهای هرمز، بپاس، تجلی، اتکای، کزغال، شگویا و کپرور بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای آریا، زاگرس، فرابورس، بساما و سمگا نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای تجلی، فرابورس، توسن، کرمان، آریا، مدیریت و فجهان نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

همچنین به آخرین قیمت ۸۲ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۱۶ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود سه هزار و ۲۵ میلیارد تومان رسید.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها