|
کدخبر: 238827

اختصاصی گسترش نیوز:

جوابیه شرکت بیمه نوین برای گزارش پشت‌پرده بیمه بازنشستگی ۱۰ ساله

پاسخی از سوی بیمه نوین در واکنش به گزارش گسترش نیوز ارسال شد. بر اساس اخلاق رسانه ای مشروح این پاسخ را در ادامه برای مخاطبان آماده کرده ایم. تا با بررسی گزارش و این پاسخ مخاطبان قضاوت و تصمیم گیری کنند.

اقتصاد جوابیه شرکت بیمه نوین برای گزارش پشت‌پرده بیمه بازنشستگی ۱۰ ساله

بیمه نوین در واکنش به گزارش " پشت پرده بیمه بازنشستگی ۱۰ ساله" پاسخ زیر را ارسال کرده است.

خبر مذکور مربوط به یکی از بیمه نامه‌های عمر انفرادی شرکت بیمه نوین بوده است که این بیمه نامه در سال ۱۳۹۰ و حسب درخواست بیمه گذار و پس از تکمیل پیشنهاد بیمه نامه به مدت ۱۰ سال صادر شده است.  مستندات آن شامل بیمه نامه، شرایط عمومی، اختصاصی و همچنین جداول محاسباتی بیمه نامه که به رویت و تایید بیمه گذار رسیده و تحویل بیمه گذار شده است.

با توجه به اتمام مدت بیمه نامه، بیمه گذار جهت دریافت اندوخته انتهای قرارداد به شرکت بیمه نوین مراجعه نموده است. شرکت بر اساس مبلغ و تاریخ پرداخت حق بیمه‌های بیمه گذار، اندوخته بیمه نامه و به تبع آن میزان مستمری پیشنهادی قابل دریافت را محاسبه و به ایشان اعلام نموده است. علی‌رغم این نکته که جداول منظم به بیمه نامه عمر که در زمان خرید بیمه نامه توسط بیمه گذار رویت و تایید می‌گردد( که بر فرض پرداخت حق بیمه های بیمه نامه در تاریخ مقرر هر پرداخت محاسبه می شود) به دلیل عدم آگاهی بیمه گذار در این زمینه، اندوخته و مستمری واقعی بیمه نامه با انتظارات ایشان همخوانی نداشته و منجر به نارضایتی ایشان شده است. در نهایت شرکت بیمه نوین صرفاً با توجه به صرفه و صلاح شخص بیمه گذار مبلغ اندوخته بیمه نامه را به صورت یکجا به ایشان تقدیم نموده است.     

با توجه به تواتر این امر، توصیه تمامی شرکت های بیمه به خریداران محترم این بیمه نامه‌ها این است که به اطلاعات شفاهی ارائه شده توسط نماینده فروش خود اکتفا نکرده و این قرارداد را شخصاً مطالعه کنند. درخصوص موارد دارای ابهام بیمه نامه خود، کسب اطلاع کنند.

در ابتدای این گزارش اشاره به تبلیغات مترویی و وعده جذاب بازنشستگی بعد از ۵۰ سالگی اشاره شده است. سپس به عنوان نمونه نام شرکت بیمه نوین آورده شده است. در واقع این گزارش به نحوی تنظیم شده است که برای خواننده این ابهام را ایجاد می کند که آیا شرکت بیمه نوین چنین تبلیغات و ادعایی در فضای تبلیغاتی خود اعم از ایستگاه های مترو داشته است؟ لازم به ذکر است شرکت بیمه نوین مسئول تبلیغات خلاف واقع توسط بازاریابان دیگر شرکت ها نبوده و اگر تخلفی در ارائه اطلاعات نادرست نیز از سوی هر یک از اعضای این شرکت اعم از کارکنان و اعضای شبکه فروش صورت گیرد، در صورت ارائه گزارش، رسیدگی لازم صورت خواهد گرفت.

همچنین در این گزارش ادعا شده است که "مردم دارایی خود را ماه به ماه به شرکت بیمه می‌دهند که مستمری بگیرند اما در نهایت شرکت بیمه با منت اصل دارایی آنها را برمی‌گرداند"، این گزاره به تلقی اشتباه کلیت گزارش از بیمه عمر باز می‌گردد. برخلاف ادعای ذکر شده، در شرکت بیمه نوین پرداخت مبلغ مستمری به عنوان وعده اصلی بیمه نامه عمر معرفی نشده است. چرا که بیمه عمر مزایا و پوشش‌های متعددی دارد که افراد به دلایل مختلفی آن را خریداری می کنند و اساساً ماهیت بیمه در هر بیمه نامه ای در وهله اول ایجاد امنیت خاطر برای افراد است.

پوشش هایی مانند حادثه، از کارافتادگی دائم و کامل ناشی از حادثه و یا بیماری، امراض خاص و... که می‌تواند در بسیاری از شرایط دشوار حامی افراد باشد. میزان مبلغ اندوخته پایان بیمه نامه عمر نیز به عوامل متعددی از جمله حق بیمه پرداخت شده، پوشش های انتخابی، مدت بیمه نامه(که می‌تواند ۵ ساله، ۱۰ ساله، ۱۵ ساله، ۲۰ ساله و یا ۳۰ ساله باشد)، سن بیمه گذار و... بستگی دارد، بنابراین این عبارت که شرکت بیمه با منت اصل دارایی را بازمی گرداند نه تنها محلی از اعتبار ندارد بلکه ایفای تعهد و پرداخت هر مبلغی اعم از خسارت و یا اندوخته بیمه نامه توسط بیمه نوین که مستندات آن نیز در سایت تخصصی بیمه های زندگی شرکت موجود است. جزو وظایف ذاتی و اصالت کاری این شرکت و دیگر شرکت های بیمه بوده و هیچ منت و لطفی از سوی ایشان در حق بیمه گذار و یا بیمه شده تلقی نمی شود.

همچنین در بخش دیگری از گزارش اشاره به جملاتی از سایت شرکت بیمه نوین شده است. لازم به ذکر است که آدرس سایت شرکت بیمه نوین www.novininsurance.com  و آدرس پایگاه تخصصی بیمه‌های زندگی این شرکت نیز https://life.novininsurance.com  است که با جستجوی کلمه شرکت بیمه نوین در جست و جوگر گوگل به آسانی یافت می شود و جملات ذکر شده در این گزارش مربوط به پایگاه های رسمی مذکور این شرکت نیست و به اشتباه از سایت دیگری نقل شده است.

 

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها