|
کدخبر: 238540

بورس فردا سبز خواهد بود یا قرمز؟

بورس اوراق بهادار کار خود را پرعرضه آغاز کرد اما نیمه اول بازار تمام نشده شاهد افزایش قدرت خریداران و چرخش بازار به سمت گروه‌های ریالی اعم از خودرویی و بانکی بودیم. به طوری‌که غالب سهم‌های این گروه‌ها به صف خرید نشستند. در پایان بازار امروز شاهد آن بودیم که نماگر اصلی بازار سرمایه ۰.۷۸ درصد (۱۰۰۲۲ واحد) رشد را رقم زد و در سطح ۱.۲۹۴ میلیون واحدی ایستاد. اما پیش بینی بورس فردا چیست؟

اقتصاد بورس فردا سبز خواهد بود یا قرمز؟

شاخص کل با نزدیک شدن به سطح مقاومت جدی خود که دیروز به شرح آن پرداختیم از سرعت رشدش کاسته شده است و به واسطه این موضوع شاخص کل به سطح مقاومتی ۱.۲۹۸ میلیون واحدی نرسید. بنابراین می‌توان این انتظار را داشت که این نماگر بازار سرمایه فردا به این سطح مقاومتی برخورد کند. باتوجه به اینکه هر ۳ مقاومت میانگین متحرک‌های ۲۵ و ۳۰۰ و میدلاین کانال نزولی شاخص در این ناحیه به صورت همزمان قرار گرفته‌اند، می‌توان این انتظار را داشت که شاهد روز پرعرضه‌ای باشیم و ارزش معاملات احتمالا رشد محسوسی را تجربه خواهد کرد. موضوع دیگری که این احتمال وقوع این مهم را دوچندان می‌کند، بازگشایی برخی از نمادهای بزرگ بانکی در خلال ساعت معاملاتی امروز بورس بود.

اندیکاتور RSI شاخص کل بورس هم در نزدیکی مقاومت داینامیک خود قرار گرفته و احتمال برخورد آن با این خط مقاومتی خود بالاست. بنابراین انتظار افزایش قدرت عرضه‌ها دور از ذهن نیست. البته این موضوع هم باید مدنظر قرار داد که در ایچیموکو هم شاهد وجود سطوح مقاومتی سنگینی در این نواحی هستیم.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به عدد ۴۵۱۶ میلیارد تومان رسید و از این میان شاهد خروج پول ۲۳۶ میلیاردی توسط کدهای حقیقی از گردونه معاملات امروز بازار سهام بودیم که سیگنال مثبتی جهت صعود کلیت بازار محسوب نمی‌شود. اما نکته مثبت دیگری که می‌توان به آن اشاره داشت این موضوع است که شاهد خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت هستیم. بررسی های تاریخی هم این را نشان می‌دهد که همواره خروج مستمر پول از این صندوق‌ها رشد کلیت بازار سهام را در پی دارد.

با نگاهی بر روند ارزشی و تعدادی صفوف خرید و فروش متوجه آن خواهیم شد که صفوف خرید هم از نظر ارزشی و هم از نظر تعدادی روندی صعودی را در بازار امروز تجربه کردند. در سمت مقابل یعنی صف‌های فروش، اما روند خنثی بود و شاهد افزایش یا کاهش محسوسی در تعداد و ارزش آنها نبودیم.

شاخص کل بورس و شاخص هم‌وزن هر دو کار خود را با شیبی مثبت به پایان رساندند و همانطور که پیشتر ذکر شده است می‌دانیم که شیب روند پایانی نماگرهای بازار نحوه شروع شاخص و کلیت بازار در روز آتی معاملاتی را پیش بینی می‌کند.

بنابراین از این حیث می‌توان این نکته را خاطر نشان کرد که بازار فردا در مدار مثبت کار خود را آغاز خواهد کرد. اما به واسطه موارده مطروحه احتمالا شاهد تقویت سمت عرضه خواهیم بود.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها