|
کدخبر: 235643

افت شاخص کل بورس در هفته آخر ماه

در هفته اخیر شاخص کل بورس روند نزولی داشت و کانال ۱.۳ میلیونی را از دست داد. شاخص کل ۵۴ هزار واحد پائین‌تر از سطح هفته قبل ایستاد.

شاخص کل بورس در هفته آخر دی ماه نزول کرد و برای سومین هفته متوالی بازدهی منفی داشت. در اولین روز هفته شاخص کل ۱۱ هزار و ۶۴۴ واحد افت کرد و تا سطح یک میلیون و ۳۲۲ هزار واحد پائین آمد. روز یکشنبه هم شاخص نزول روز شنبه را تکرار کرد و ۱۱ هزار ۶۸۴ واحد نزول کرد و روز دوشنبه با نزول ۴ هزار واحدی مواجه شد.  

روز سه‌شنبه روند نزولی شاخص برای پنجمین روز متوالی ادامه یافت و شاخص کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را از دست داد. در این روز شاخص بیشترین ریزش در ۳ ماه اخیر را ثبت کرد و ۳۰ هزار و ۵۴۰ واحد سقوط کرد. روز سه‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی در ۳ ماه گذشته نیز رقم خورد. اما در روز چهارشنبه و متأثر از رشد قیمت سهام شرکت‌های پالایشی بازار، روند نزولی شاخص پس از ۵ روز متوقف شد و ۳ هزار و ۵۳۹ واحد بالا آمد.  

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۵۴ هزار و ۷۶۰ واحد پائین‌‌تر ایستاد تا برای سومین هفته متوالی بازدهی هفتگی بورس منفی شود. بازدهی هفته  شاخص بورس منفی ۴.۱ درصد شد که نسبت به افت ۲ درصدی هفته‌های قبل نشان دهنده افزایش شدت نزول بازار سهام است.

همانند شاخص کل، در هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن نیز نزول کرد با این تفاوت که شاخص هم وزن دی تمامی روزها نزول کرد.. روز چهارشنبه که شاخص کل رشد کرد، شاخص هم وزن هزار و ۳۸۵ واحد افت کرد تا در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۱۸ هزار و ۱۲۵ واحد پائین‌تر ایستاد و به رقم ۳۳۵ هزار و ۶۴۳ واحد برسد و بازدهی منفی ۵.۱ درصدی را ثبت کرد.

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل ۱۳۸ هزار و ۱۱۴ میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۳۱ هزار و ۵۷۰ تومان بود که نسبت به رقم ۳۲ هزار و ۷۹۹ میلیاردی هفته پیشین، افت ۳.۷ درصدی داشته است.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات خرد- با افت ۱۰ درصدی نسبت به سه‌شنبه- به ۲ هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان رسید. در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۲ هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۲ هزار و ۷۴۲ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۱۰ درصدی داشته است.

رشد میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۱۷۳ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۴۸ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۳۸ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۳۱۷ میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز یکشنبه برمی‌گردد که ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

کاهش میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۳۹ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۲۵ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۳۹ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۷۰ میلیارد تومان بود و در روز چهارشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز سه‌‌شنبه برمی‌گردد که ۱۵ میلیارد تومان بود.

افزایش خروج سرمایه حقیقی

روز چهارشنبه برای بیستمین روز متوالی پول حقیقی از بازار خارج شد و ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به ۲۴۱ میلیارد تومان رسید. در مجموع کل هفته هزار و ۹۷۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۳۹۴ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد ۴۹ درصدی داشته است.

در ۲۰ روز اخیر ۶ هزار و ۳۲۳ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شده که میانگین روزانه آن ۳۱۶ میلیارد تومان است.

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها