|
کدخبر: 237074

اختصاصی گسترش نیوز:

تخلف‌ کافی نت‌ها را گزارش کنید

رئیس اتحادیه فناوران رایانه معتقد است کافی نت‌ها نرخ مشخص دارند؛ اگر هزینه اضافه توسط مردم پرداخت شده است می‌توانند از طریق بخش شکایت اتحادیه فناوران رایانه شکایت خود را مطرح کنند.

اقتصاد تخلف‌ کافی نت‌ها را  گزارش کنید

صاحبان دستگاه‌‌های کارت‌خوان‌ و درگاه‌های پرداخت الکترونیک باید تا پایان بهمن ماه فهرست همه دستگاه‌های کارت‌خوان بانکی خود را در سامانه my.tax.gov.ir ثبت کنند و پرونده مالیاتی تشکیل دهند. ثبت در سامانه روندی طولانی دارد و خیلی از افراد را با مشکل مواجه کرده است. در نتیجه صاحبان دستگاه‌‌های کارت‌خوان با مراجعه به کافی‌نت‌ها اقدام به ثبت نام می‌کنند. موضوعی که در زمان ثبت نام کنکور، یارانه و سایر امور اداری شاهد هستیم. تعدادی از مخاطبان گسترش نیوز در خصوص هزینه ثبت کارت‌خوان‌ها در سامانه گلایه داشتند. اگر چه بر اساس نرخ نامه اتحادیه فناوران رایانه برای فعال‌سازی و دریافت ابلاغیه‌های مالیاتی قیمت ۲۰ هزار تومان مشخص شده است اما بعضی از مراکز بیش از ۱۰۰ هزار تومان هم هزینه دریافت کرده‌اند. در این خصوص گفتگویی با رئیس اتحادیه فناوران رایانه داشتیم.

پلمپ در انتظار متخلفان

محمدرضا فرجی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه در گفتگو با گسترش نیوز گفت: کافی نت‌ها نرخ مشخص دارند. اگر هزینه اضافه توسط مردم پرداخت شده است می‌توانند از طریق بخش شکایت اتحادیه فناوران رایانه شکایت خود را مطرح کنند. البته مردم باید به کافی‌نت‌های معتبر مراجعه کنند. عکاسی، دفتر فنی و الکتریکی‌ها در چارچوب نرخ نامه کافی ‌نت‌ها فعالیت نمی‌کنند.

فرجی

فرجی اظهار کرد: خیلی از کافی‌نت‌ها مجوز رسمی از اتحادیه ندارند و تنها به واسطه نزدیکی ادارات دولتی این امور را با هزینه بالا انجام می‌دهند. اگر این مراکز معرفی شود، حتما توسط اتحادیه برخورد خواهد شد. این مراکز پلمپ می‌شوند و بعد از اخذ جواز مطابق نرخ نامه اتحادیه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: اتحادیه قیمت نهایی نرخ نامه را مشخص نمی‌کند. در ابتدا کارگروه‌های اتحادیه نرخ نامه را تهیه می‌کنند. در مرحله بعد به انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت ارسال می‌شود. این امکان وجود دارد که نرخ نامه توسط انجمن حمایت اصلاح شود. هر سال یک نرخ نامه مشخص می‌شود. قیمت‌گذاری موردی در طول سال بی‌مفهوم است. در سال ۱۴۰۱ نرخ نامه جدید و اطلاع‌رسانی‌ها انجام خواهد شد.

پولدارها هزینه بیشتر بدهند

در خیلی از مراکز فنی هزینه تعمیرات نرم‌افزاری بر اساس قیمت گوشی و تبلت دریافت می‌شود. به معنای دیگر هزینه حذف گوگل اکانت در گوشی ۱۰ میلیونی با گوشی ۳۰ میلیون تومانی متفاوت است. در جدول زیر این قیمت‌گذاری را مشاهده می‌کنید.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در خصوص این قیمت‌گذاری متفاوت گفت: بعضی از اقدامات مثل حذف گوگل اکانت توسط بخش خدمات و تعمیرات انجام می‌شود. در همه جای دنیا حذف گوگل اکانت و مک آیدی به قیمت کالا بستگی دارد.

ثبت شکایت در اتحادیه

در خصوص دریافت هزینه اضافی برای ثبت در سامانه‌ها و کارهای نرم‌افزاری پاسخ‌های فرجی رئیس اتحادیه فناوران رایانه را خواندید. اگر چه خیلی از مردم معتقدند در زمان‌های خاص باید قیمت‌ها موردی اطلاع‌رسانی شود اما رئیس اتحادیه فناوران رایانه این موضوع را رد کرد. در این گزارش به شکایت از طریق سایت اتحادیه اشاره کردیم. برای ثبت شکایت باید به سایت https://b۲n.ir/e۲۶۶۳۲ مراجعه کنید. بررسی شکایت در این سامانه حداقل سه هفته زمان می‌برد. باید مدارک به صورت کامل و خوانا آپلود شود. بهتر مراکز رسمی مجوز و نرخ نامه را به صورت مکتوب در مغازه داشته باشند تا مردم با اعتماد و اطلاعات دقیق خدمات را دریافت کنند. با این روند فعالیت‌های خارج از چارچوب کاهش پیدا می‌کند.

  • ناشناس ارسالی در

    تو ایران چشم ندارن ببینن پولدار داره و م وفقه مدام مالیات میخوان که ما هم نمیدیم نه دادیم نه خواهیم داد مالیات میدادیم ام روز به اینجا نمیرسیدیم یاحق

  • ناشناس ارسالی در

    سلام وقت بخیر من میتونم از کاربران کافی نت به خاطر اشتباهشون در ثبت نام وام که باعث هفت ماه به عقب افتادن وامه من شدن شکایت کنم لطفاً راهنماییم کنید

  • ناشناس ارسالی در

    سلام وقت بخیر
    من نمی دونم ینجا آی ا مرجع رسیدگی هست یانه
    ولی بدنبال بحثی که در کافی نت مرات واقع در گیشا خ ع لیانی غربی پاساژ ستاره نصر زیر همکف پیش آمد کارکنان آنجا شروع به فحاشی وحمله به من کردن اگر فردی می داند چطوری می تونم م ساله را پی گیری کنم راهنمایی کند
    ممنونم.

  • کنکوری ارسالی در

    سلام من امروز کارت ورد به جلسه کنکورم او مد ویه کافی نت در اهواز ، کیانشهر بلوار امام رضا به اسم آلفا نت باعث شده که حوزه آزمون من برای شهری غیر از شهر محل سکونت م بیفته وهمه آینده من به این آزمون بستگی داره میخوام شکایت کنم ومیخوام که حداقلش پلمپ بشه کسی که نتونه یه کد واردکنه صلا ح نیست کافی نت بمونه همون بهتر بیکار بشه تا زندگی مردمو خراب کنه.

  • نوید ارسالی در

    بلیط اتوبوس کنسل کردم ۱۰روز‌پیش‌پول‌بلیط رو‌نمیدن

  • حسن نصیری ارسالی در

    با سلام مگر ثبت نام سخاوتعویز پلاک چقدر می شود من یک کارگر ساده هستم از من 250هز ارتومان گرفته آیا این پولها خوردن دارد ت وی این مملکت بیصاحب نوندونی درست کرده بر ای بعضی‌ها خیلی‌ها میگن 90تومان دادیم بر ای همین کارها کجا باید حرفم را بزنم

  • حسن نصیری شهرآباد ارسالی در

    باسلام مگر ثبت سخا و تعویض پلاک ماشین چقدر می‌شود

  • هم وطن ارسالی در

    با سلام لطفا از صنف کافی نت ها بخواهید ا ز تاخت و تازهای بی چون و چرای این صنوف ج لو گیری و انها را به اشد مجازات محکوم و جوازشان را باطل کنند

  • Hosein zamany ارسالی در

    اقااگر اتحادیه خود زی نفع چپاول مردم در کافی نتها نیست چرا نرخ نامه را دردید مشت ری قرار

    نمیدهند

  • ناشناس ارسالی در

    امروز تواندکا از کافی نت آزمون غربالگری کلاس هشتم از جهان گستر گرفتم ۹۵ازم گرفت چه خبره انصافی هست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها