|
کدخبر: 236144

یک پیش بینی جذاب از بازار ارز / قیمت دلار صعودی می‌شود؟

برخی معامله گران کنار گذاشتن ریچارد نفیو ملقب به معمار تحریم ها را سیگنال مثبتی در نظر گرفتند. در واقع آن ها چنین تفسیری را مطرح می کردند که تغییر ریچارد نفیو می تواند پالس مثبتی از تیم مذاکره کننده آمریکایی تلقی شود

اقتصاد یک پیش بینی جذاب از بازار ارز / قیمت دلار صعودی می‌شود؟

اسکناس آمریکایی در اولین ماه زمستان نه تنها تمایل خاصی برای افزایش قیمت نداشت، بلکه سنگین ترین کاهش در سال ۱۴۰۰ را نیز به ثبت رساند. در آغازین روز کاری بهمن ماه نیز بازار ارز شاهد فشار افزایشی خاصی نبود و معامله گران توان نداشتند که دلار را به بالای مرز ۲۸ هزار تومانی هدایت کنند. چنین رفتاری نشان می دهد که معامله گران روی توافق هسته ای حساب کرده اند و به همین دلیل تمایل ندارند که بی گدار اقدام به خریدهای ارزی کنند.

روز گذشته نیز برخی معامله گران کنار گذاشتن ریچارد نفیو ملقب به معمار تحریم ها را سیگنال مثبتی در نظر گرفتند. در واقع آن ها چنین تفسیری را مطرح می کردند که تغییر ریچارد نفیو می تواند پالس مثبتی از تیم مذاکره کننده آمریکایی تلقی شود، چرا که حذف چنین مهره‌ای از تیم مذاکراتی یک مفهوم مشخص دارد که واشنگتن خواهان حل پروژه مذاکرات وین با توافق است. نفیو دلبسته ساختار تحریم ها علیه ایران عنوان می شود. البته بخش زیادی از معامله گران نیز با چنین تحلیلی موافق نیستند.

به گفته تحلیل گران فنی تا زمانی که دلار زیر محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان قرار دارد، نمی توان انتظار رشد معنادار در بازار ارز را داشت. در کنار این در صورتی که دلار به زیر محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان نرود، افت خاصی نیز در بازار ارز رخ نخواهد داد. به نظر می رسد معامله گران در روزهای فعلی ترجیح می دهند که بیشتر با احتیاط حرکت کنند و بر اساس روند قیمتی موقعیت بعدی خود را تعیین کنند.

منبع: اکو ایران

ارسال نظر