|
کدخبر: 235554

پراید سواران لاکچری باید مالیات بدهند!

​یک کارشناس مالیاتی در خصوص نحوه محاسبه مالیات از مالکان خودروهای لوکس گفت: بر اساس قانون کسی که مالک چند ماشین باشد حالا لوکس و یا غیر لوکس اگر ارزش مجمع خودروهای در اختیار فرد به رقم یک میلیارد تومان برسد، مشمول مالیات خودرو لوکس خواهد شد.

"سیاوش غیبی پور" در خصوص برنامه‌ دولت برای اخذ مالیات از خانه خالی و خودروی لوکس  گفت: افرادی که مشول قانون مالیات واحدهای مسکونی خالی می شوند برای آنها  از سوی سازمان امور مالیاتی کارنامه ای صادر می شود و با طی مراحل قانونی میزان مالیات تعیین شده برای آنها قطعی خواهد شد و پس از شناسایی مودیان مالیاتی برای کسانی که به تکالیف عمل نکنند از سوی مراجع  قضایی اخطار عدم اجرای تکالیف قانونی صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: قانون دریافت مالیات از ماشین های لوکس که در قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز به آن اشاره شده است و بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی تا چند روز دیگر به صورت کامل اجرای خواهد شد. مردم در خصوص شیوه دریافت مالیات از این نوع خودروها  اینگونه برداشت کنند که یک خودرو که ارزش روز آن بیش از یک میلیارد تومان باشد مشمول این مالیات است اما اینگونه نیست، بر اساس قانون کسی که مالک چند ماشین باشد حالا لوکس و یا غیر لوکس اگر ارزش  مجمع خودروهای در اختیار فرد به رقم یک میلیارد تومان برسد مشمول مالیات خواهد شد. به عنوان مثال اگر شخصی دارای دو خودرو ۸۰۰ میلیون تومانی و ۳۰۰ تومانی و یک پراید باشد این فرد مشمول قانون مالیات بر خودروهای لوکس می شود.

این کارشناس مالیاتی در خصوص برنامه مالیات بر عایدی سرمایه گفت: به موجب اجرای قانون پایانه های فروشگاهی برای تمام کسب و کارها پس از تکلیف کارتخوان ها صاحبان مشاغل و اتصال کارتخوان به سازمان امور مالیاتی مودی جدید از طریق شناسایی خواهند شد. در گذشته از مؤدیان درخواست می شد که اظهارنامه‌های مالیاتی خود را در یک بازه زمانی مشخص به سازمان امور مالیاتی تحویل دهند، اما با اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی سازمان مالیاتی، اظهارنامه مالیاتی مودیان را به آنها ارائه دهد و میزان تعیین مالیات به صورت واقعی تعیین خواهد شد.

غیبی پور با اشاره به فرار مالیاتی و عدم دریافت مالیات از کالاها  لوکس و افراد ثروتمند گفت: طی سه ماه گذشته دولت تغییرات مثبتی بسیاری را در بحث شیوه مالیات گیری از کالاهای لوکس و ثروتمندان ایجاد کرده است و با اجرای این قوانین شاهد کاهش فرار مالیاتی در کشور خواهیم بود و سازمان امور مالیاتی و نهادهای ناظر نیز باید با قاطعیت  در برابر مقاومت پرداخت مالیات این گروه‌ها بایستد.

 

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها