|
کدخبر: 235163

آماری باور نکردنی از تعداد بیکاران جهان!

سازمان بین المللی کار در گزارشی آورده است که شمار بیکاران جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۲۰۷ میلیون نفر خواهد رسید که این میزان ۲۱ میلیون بیشتر از شمار بیکاران در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی بوده است.

 در گزارش سازمان بین المللی کار(ILO) در خصوص میزان اشتغال در سطح جهان آورده شده است که اشتغالزایی در کشورهای با درآمد سرانه بالا با بهبود ویژه ای روبرو خواهد شد، این در حالی است که اشتغالزایی در کشورهای با درآمد متوسط سرانه یا پایین به روند نزولی خواهد داشت.

بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی کار که روز دوشنبه در ژنو منتشر شد، این سازمان پیش‌بینی کرده است که تعداد بیکاران در جهان در سال جاری به ۲۰۷ میلیون نفر برسد که این میزان ۲۱ میلیون نفر بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.

همچنین در این گزارش آمده است: پیش بینی می‌شود نرخ بیکاری جهانی حداقل تا سال ۲۰۲۳ بالاتر از سال ۲۰۱۹ باشد، از طرف دیگر تعداد کل بیکاران نیز در سال ۲۰۲۲ با ۷ میلیون نفر کاهش به ۲۰۷ میلیون نفر خواهد رسید، این در حالی است که تعداد بیکاران در سراسر جهان در سال ۲۱۰۹ حدود ۱۸۶ میلیون نفر بود.

سازمان بین المللی کار تاکید کرده که از پیش بینی‌های خوشبینانه خود برای بهبود وضعیت بازار کار در سال جاری و پایان همه گیری ویروس کرونا عقب نشینی کرده است.

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی، سازمان بین المللی کار انتظار دارد کل ساعات کار در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۲ درصد کمتر از ساعات کاری قبل از همه‌گیری کرونا باشد. ژوئن سال گذشته، این سازمان پیش بینی کرده بو که این رقم در سال ۲۰۲۲ به کمتر از ۱ درصد کاهش می‌یابد.

به گفته کارشناسان، بحران ناشی از همه‌گیری کرونا، گروه‌های مختلف کارگران در کشورها مختلف را به انحا مختلف تحت تأثیر قرار داده، به همین دلیل سطح نابرابری‌ها در داخل این کشورها عمیق‌تر شده و تقریباً بنیان اقتصادی، مالی و اجتماعی همه دولت‌ها را تضعیف می‌کند.

نشانه‌های از بهبود اشتغالزایی در کشورهای با درآمد سرانه بالا مشاهده شده ولی با این حال وضعیت اشتغالزایی در کشورهای با درآمد متوسط و پایین مطلوب نیست.

کارشناسان دلگرم کننده ترین نشانه‌های بهبود اشتغالزایی را در اروپا و آمریکای شمالی مشاهده می‌کنند. آنها نسبت به وضعیت اشتغال در آسیای جنوب شرقی، آمریکای لاتین و دریای کارائیب خوشبین نیستند.

منبع: مهر

ارسال نظر