|
کدخبر: 234146

رئیس بانک مرکزی: نمی‌توان گفت شرایط اقتصادی خوبی داریم

رئیس کل بانک مرکزی درباره چشم انداز ثبات نرخ ارز در بازار گفت: با فرض تداوم شرایط فعلی و با مفروضاتی که در بودجه پیش بینی شده است سال آینده وضع از امسال بهتر خواهد بود.

اقتصاد رئیس بانک مرکزی: نمی‌توان گفت شرایط اقتصادی خوبی داریم

علی صالح آبادی در برنامه نگاه یک گفت: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که در حال حاضر نرخ تورم رو به کاهش است. با اینکه سال قبل یکی از بالاترین شاخص‌های تورم تاریخ کشور را داشتیم، ولی خوشبختانه کاهش تورم نقطه به نقطه را مشاهده خواهیم کرد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تورم در سه ماه گذشته ۳/۱ درصد بود افزود: این نرخ در آبان ماه به ۲/۴ درصد و آذرماه به ۱/۸ درصد رسید.

صالح آبادی تصریح کرد: اینکه رشد تورم کاهشی باشد به معنای نبود تورم نیست، در حقیقت نمی‌توانیم بگوییم چیزی ارزان شده بلکه فقط گران شدن کمتر شده و این اتفاق نوید بخش اتفاقات خوبی خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت بازار ارز به عنوان یکی از شاخص‌های هر کشور افزود: ​ در حوزه ارز از تعادل خوبی برخورداریم این تعادل به گونه‌ای بوده که در ماه‌های اخیر بیش از تقاضا، عرضه ارز را شاهد بوده ایم و این آرامش بازار ارز بر تورم اثر گذار خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص تامین ارز در ۹ ماه اخیر گفت: ​ حدود ۴۰ میلیارد دلار چه در بخش ارز نیمایی و چه ارز اشخاص عرضه ارز صورت گرفته که نسبت به سال قبل رشد خوبی را به ثبت رسانده و پیش بینی می‌شود حجم تامین ارز تا پایان سال جاری به ۵۰ میلیارد دلار برسد.

صالح آبادی نرخ رشد اقتصادی کشور در ۶ ماهه نخست امسال را ۳/۳ درصد عنوان کرد و افزود: ​ بخش اعظم این میزان مربوط به سه ماهه نخست سال می‌شود و سه ماهه دوم سال به دلیل قطعی‌های برق با رشد اقتصادی کمتری مواجه بودیم، زیرا تولید کشور متاثر از قطعی برق قرار گرفته بود.

وی گفت: در سال‌های اخیر با افزایش ۱۰ برابری نرخ دلار در کشور شرایط اقتصادی مردم دستخوش تورم بالای قرار گرفته پس نمی‌توان گفت شرایط اقتصادی خوبی داریم، اما با کاهش روند رشد تورم شرایط رو به بهبود است.

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    همه فقط قول میدن و مردم را به آینده حوال ه میکنن و روز به روز دریغ از دیروز

  • email@gmail.com ارسالی در

    الان شما بگو سال آينهد وضع بهتر خواهد بو د ولي ما ميخونيم سال آينده مردم گرفتارتر از امسال خواهند شد !!! كي سراغ داري كه فردامون از امروزمون بهتر شده باشه لطفاً بگو تا بدونيم ؟؟؟

  • موتور ارسالی در

    فقط حیف جوانان در این کشور روبه نابودی ر فتن

ارسال نظر