|
کدخبر: 234077

سولانا تا آخر سال چقدر سود می دهد؟

آلکش شاه استراتژیست دارایی دیجیتال بانک آمریکا فاش کرد که سولانا این پتانسیل را دارد که به «ویزا کارت» در فضای رمزارز تبدیل شود.

آلکش شاه استراتژیست دارایی دیجیتال بانک آمریکا فاش کرد که سولانا این پتانسیل را دارد که به «ویزا کارت» در فضای رمزارز تبدیل شود. دلایل این انتخاب هم تمرکز روی مقیاس‌پذیری، هزینه تراکنش پایین و استفاده آسان آن است.

گزارش بیزنس‌اینسایدر نشان می‌دهد که از زمان راه‌اندازی سولانا در سال ۲۰۲۰ این ارز دیجیتال بیش از ۵۰ میلیارد تراکنش داشته و این در حالی است که در این مدت ویزا ۱۶۴٫۷ میلیارد تراکنش در سال منتهی به ۳۰ سپتامبر داشته است.

بانک آمریکا در یادداشتی که برای مشتریانش فرستاده اعلام کرد که در مجموع بیش از ۱۱ میلیارد ارزش در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز سولانا وجود داشته و بیش از ۵٫۷ میلیون توکن هم ایجاد کرده است.

این تحلیلگر افزود، سولانا به تدریج به دلیل نرخ تراکنش پایین و تمرکز روی مقیاس‌پذیری سهم اتریوم را در بزار خواهد گرفت. در حالی که اتریوم در حال حاضر می‌تواند ۱۲ تراکنش را در ثانیه مدیریت کند، تعداد تراکنش‌هایی که سولانا در ثانیه پردازش می‌کند بیش از ۲۴۰۰ تراکنش است. همچنین از نظر تئوری سولانا قادر خواهد بود که ۶۵هزار تراکنش در ثانیه را مدیریت کند. این در حالی است که ویزا به طور متوسط قادر به پردازش ۱۷۰۰ تراکنش است.

منتقدان بر این باورند که تراکنش‌های بالای سولانا در حالی است که میزان امنیت بلاکچین و تمرکززدایی آن به نسبت کمتر است. موضوعی که منجر به این می‌شود که در شرایط مختلف عملکرد این شبکه دچار مشکلات متعدد شود.

در چند ماه گذشته، سولانا با مسدودیت شبکه متعددی مواجه بوده که برخی از آنها منجر به حمله به سرویس ارائه دهنده خدمات و همچنین فعالیت باتینگ سنگین در شبکه شده بود. با این حال تحلیلگر صرافی کراکن معتقد است قیمت سولانا در سال جاری می‌تواند رشد ۲۶۰ درصدی را تجربه کند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها