|
کدخبر: 233591

قول رئیس بنیاد شهید برای استخدام ۱۰ هزار نفر تا پایان سال

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۰ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد تا پایان سال جذب دستگاه های دولتی می شوند.

اقتصاد قول رئیس بنیاد شهید برای استخدام  ۱۰ هزار نفر تا پایان سال

 امیرحسین قاضی زاده هاشمی در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: لرستانی ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مردمی ولایتمدار بوده اند و تعدد قبور امامزادگان در لرستان نشان می دهد که لرستانی ها پناهگاه فرزندان حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) بوده اند و حریت و شجاعت آنها با توحید پیوند خورده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، خاطرنشان کرد: برخی از ایثارگران هستند که واجد شرایط واگذاری زمین هستند، در برخی استان ها این پوشش ۱۰۰ درصدی بوده اما در استان لرستان تعداد اندکی واگذار شده  در حالی که در لرستان ۳۰۰۰ نفر واجد شرایط واگذاری هستند.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه باید پنج درصد سهمیه جهش ملی مسکن به ایثارگران اختصاص پیدا کند، گفت: با آمدن دولت سیزدهم و وجود چهره های انقلابی امیدواریم سرعتی در حوزه های مسکن و اشتغال ایجاد شود.

وی با اشاره به مطلوب بودن شرایط در همه ابعاد نسبت به سالهای ابتدایی جنگ، افزود: چه فضایی بر آن زمان حاکم بود که اکنون نیست، آیا داشته ها و آورده های اقتصادی ما کاهش پیدا کرده؟ یقینا نه و روحیه ها تغییر پیدا کرده است و اگر همان روحیه ها را داشته باشیم یقینا شرایط متفاوت خواهد بود.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: ایثارگران مطالبات قانونی بسیاری دارند که پاسخ داده نشده و اگر بخواهیم تمامی قوانین موجود را برای ایثارگران پیاده کنیم رقمی در حدود ۱۲۶ هزار میلیارد تومان نیاز داریم در حالی که کل بودجه ما ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به ماجرای پاداش پایان خدمت جانبازان ماده ۳۸ و ۳۹ تصریح کرد: اجرای این امر ۴۰ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد که به اندازه بودجه یکسال ماست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: از زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمده بعضی از معوقات را پرداخت کرده ایم و بخشی از آن هم در لایحه بودجه سال آینده لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین رشد را در لایحه ایثار و شهادت داشته ایم، اظهار داشت: بازهم نسبت به نیازمان کم است و در منطقه باید با کمک مسئولان و مردم حل شود و همت نیاز دارد.

وی افزود: در حوزه اشتغال برنامه ویژه ای برای فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا داریم که سازمان اداری استخدامی کشور به ما ۱۷ هزار پست سازمانی داده اند و ۳۳ هزار نفر فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد بیکار داریم، آزمون اول گرفته شده و ۷ هزار نفر عبور کرده و استخدام شده اند و تا پایان سال برای ۱۰ هزار نفر دیگر هم آزمون برگزار می شود.

وی تصریح کرد: تعدادی از این مجموع ممکن است به هر دلیل شرایط جذب در دستگاه های دولتی را نداشته باشند که باید با کمک بنگاه های اقتصادی و توانمندسازی برای آنها ایجاد اشتغال کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر ورود جدی به مسئله تبدیل وضعیت ها در  لرستان، خاطرنشان کرد: متاسفانه این مسئله در استان لرستان شرایط خوبی ندارد و لازم است که استاندار به این مسئله ورود جدی داشته باشند.

 

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    هر جا میری صحبت فرزند شهید و جانباز پس م نی که سوادم از خیلیای اینا بیشتره با مدر ک فوق لیسانس باید بیکار باشم چون بنیاد ش هید پشت شهداست و ما پارتی نداریم این کجا ی عدالته یارو چهل سال پیش تموم شده نوه ن تیجه هاش هنوز دارن از امتیاز استفادهدمیک نند ما که راضی نیستیم نونشون حرومه

  • سیدرضا نظری ارسالی در

    فرزندان جانباز ۵۰درصد تکلیف شون چه میشه؟ سن فرزند جانباز ۵۰سال شد لون وقت شما چ ه ***میخواهید بخورید

  • ابوطالب شعرباف ماهر ارسالی در

    باسلام لطفا فرزندان جانبازان ۵۰ درصد راه م استخدام کنید باتشکر

  • کاربر ارسالی در

    با عرض سلام
    این کوچکترین کاریست ک ه ما میتوانیم انجام دهیم،در قبال کسانی ک ه جان و مال و فرزند و پدر و مادر خود را رها کردند،تا الان ما امنیت ،ارامش،زندگی داشته باشیم،متاسفم برات،اگه فوق لیسانس ه ستی از خون ،و فداکاریهای شهداست،به کشور های دور و بر،نگاه کن،به خیلی جاها،ببین م درسه دارند تا برسد به ....
    فقط بد ون اغماض ،کمی فکر کن.😴

  • محمد ارسالی در

    باسلام.من رزمنده وایثارگرهستم بلای ۲۵درص د اما بچه هام یکی فوق لیسانس ودیگری هم ل یسانس امابیکارند.هرچه هم پیگیری میکنم.نت یجه ای نگرفته ایم. شعار بیشتر نیست.دروغ و تبل تو خالی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها