|
کدخبر: 135610

این افراد حتما استخدام دولت می‌ شوند

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فرزندان شاهد و جانبازان ۷۰ درصد به بالا تا پایان برنامه ششم توسعه جذب نهادهای دولتی می‌شوند.

استخدام این افراد حتما استخدام دولت می‌ شوند

سعید اوحدی روز سه‌شنبه در جریان سفر یکروزه به استان مرکزی در بدو ورود به شهر اراک در جمع خبرنگاران، افزود: بر اساس بند ج ماده ۸۷ قانون ،دولت مکلف است تا پایان برنامه ششم فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد را به استخدام نهادهای دولتی درآورد که مکاتبات لازم با دستگاه‌های مسئول انجام شده است.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری آزمون استخدامی کشوری از سوی سازمان سنجش در دی ماه امسال، آزمون تخصصی جامعه ایثارگری هم برگزار و زمینه تحقق این قانون فراهم می شود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داست: استان مرکزی به لحاظ استقرار صنایع مختلف شرایط مطلوبتری در تامین اشتغال فرزندان شاهد نسبت به دیگر استان‌ها دارد که استفاده از این فرصت باید در دستور کار قرار گیرد.

اوحدی بیان کرد: تفاهم نامه تامین یک‌هزار اشتغال برای جامعه ایثارگری استان مرکزی امروز در استانداری مرکزی منعقد می‌شود و مجموعه مدیریتی این استان نیز نگاه مثبتی در تحقق نهضت اشتغال دارد.

وی افزود: تامین مسکن جامعه ایثارگری یکی دیگر از مشکلات بنیاد شهید و امور ایثارگران است که امروز تفاهم‌نامه ساخت ۲ هزار مسکن این قشر در استان مرکزی منعقد می‌شود.

دیدار با ایت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان، حضور در گلزار شهدای اراک و دیدار با خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران به اراک است.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید، ۱۴ هزار جانباز و ۸۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

هم اکنون ۱۶ هزار و ۱۸۷ نفر از جمعیت هدف این نهاد انقلابی زیر پوشش بیمه همگانی و ۴۰ هزار و ۱۹۸ نفر نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد و در سال ۱۳۶۵ نیز وظیفه ساماندهی و پشتیبانی فرزندان شهدا به این نهاد واگذار شد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها