|
کدخبر: 231864

پولکادات از بیت کوین محبوب تر می شود؟

در حالی که پیش از شیوع سویه جدید امیکرون، اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ به آهستگی در حال برگشتن به روال عادی بود، سرمایه‌گذاران در سراسر جهان سرمایه‌گذاری خوبی روی رمزارزها انجام دادند.

در حالی که پیش از شیوع سویه جدید امیکرون، اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ به آهستگی در حال برگشتن به روال عادی بود، سرمایه‌گذاران در سراسر جهان سرمایه‌گذاری خوبی روی رمزارزها انجام دادند.

اگر چه سال گذشته همانند سالهای قبل بیت‌کوین و اتریوم به سلطه خود در بازار ادامه دادند، اما پروژه‌هایی نظیر پولکادات هم با رشد چشمگیری مواجه شدند.

برای بهتر روشن شدن این موضوع کافی است نگاهی به آمار ۱۲ هفته اخیر بیاندازیم. در حالی که سود ثبت شده بیت‌کوین در این مدت حدود ۲۵ درصد بوده، دات (DOT) رشدی فراتر از ۱۶۰ درصد داشته است. البته این تنها نکته مثبت پولکادات نیست. افزایش پژوهش‌های انجام شده روی این رمزارز در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که علاوه بر معامله‌گران خرد، سرمایه‌گذاران نهادی هم به الگوهای سرمایه‌گذاری نظیر DOT روی آورده‌اند.

در چند سال گذشته، نهادهای مالی جریان اصلی متعددی نظیر بانکها، صندوق‌های پوشش ریسک و .. از طریق بیت‌کوین وارد فضای رمزارز شدند. این در حالی است که در سال ۲۰۲۱ تعداد شرکت‌هایی که به وسیله پولکادات وارد قلمروی رمزارزها شدند به شدت افزایش داشت.

به همین منظور، گزارش شرکت تحلیلی مساری نشان می‌دهد که ۲۱ مدیر از مدیرعامل‌های ۵۳ صندوق برتر جهان در سال گذشته به صورت فعال روی DOT سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بعد از پولکادات توکن‌های دیگری نظیر نیر (NEAR)، ترا (LUNA) و اوسیس (ROSE) با استقبال صندوق‌های سرمایه‌گذاری مواجه شده بودند.

یکی از دلایل اصلی رشد سلطه پولکادات این موضوع بوده که پلتفرم دات از قابلیت همکاری روی زنجیره برخورد است. جنبه‌ای از تکنولوژی رمزارز که اکثر خبرگان معتقدند آینده این صنعت رو به رشد را تعیین خواهد کرد.

از نظر طراحی عملیاتی بومی پولکادات، این پروژه از یک مفهوم منحصر بفرد به نام «پاراچین» استفاده می‌کند. خصوصیتی که به این پروژه اجازه می‌دهد چندین بلاکچین لایه یک را با زنجیره مرکزی خود راه‌اندازی کند.

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها