|
کدخبر: 230023

پیش بینی نگران کننده برای سرمایه گذاری در بازار طلا

با بهبود اقتصادی در جهان و کاهش جریان سرمایه‌گذاری در بازار طلا و همچنین آماده شدن بانک‌های مرکزی برای افزایش نرخ بهره به منظور مهار تورم، طلا در مسیر ثبت بدترین عملکرد از سال ۲۰۱۵ قرار گرفته است.

 از آنجایی که بهبود اقتصادی در جهان سبب شده تا جریان سرمایه‌گذاری در بازار طلا کاهش یابد و همچنین بانک‌های مرکزی آماده می‌شوند تا نرخ بهره را برای مهار تورم افزایش دهند، قیمت این فلز گران بها در مسیر ثبت بدترین عملکرد از سال ۲۰۱۵ قرار گرفته است.

هر اونس طلا با ۵.۳۶ دلار افزایش ۱۸۲۰.۰۳ دلار فروخته شد و در اطراف بالاترین قیمت یک ماه گذشته در نوسان است.

قیمت طلا در سال جاری میلادی تاکنون به علت بهبود اقتصادی که تقاضا برای طلا را کم کرده است، بیش از ۴ درصد کاهش ارزش داشته، اما در ۲ سال پیش از آن ۴۸ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است.

طلا امسال بین ۱۶۷۶ و ۱۹۵۹ دلار در هر اونس معامله شده است؛ سال گذشته (۲۰۲۰) بهترین عملکرد در یک دهه گذشته را داشت و بالاترین قیمت تاریخ این فلز برابر با ۲۰۷۲.۵۰ دلار در هر اونس را نیز ثبت کرده بود.

نقره نیز در مسیر ثبت بدترین سال از سال ۲۰۱۴ تاکنون قرار دارد و بیش از ۱۲ درصد افت قیمت داشته است. پلاتین نیز کاهش بیش از ۹ درصدی را ثبت کرده و پالادیوم با کاهش بیش از ۲۰ درصدی در مسیر بیشترین کاهش سالانه از سال ۲۰۱۵  قرار گرفته است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها