|
کدخبر: 229960

تصمیم جدید دولت برای پرداخت یارانه ها

در حالی که قرار بود یک خانوار پنج نفره شب گذشته چند صد هزار تومان یارانه نقدی جدید و معیشتی بنزین دریافت کند، با خلف وعده دولت فقط ۲۰۵ هزار تومان به حساب آنها واریز شد.

اولین یارانه‌ای که هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود یارانه معیشتی بنزین است. قرار بود با دو برابر شدن یارانه‌ها از این ماه هر خانوارها یارانه بیشتری دریافت کنند که با خلف وعده دولت یارانه جدید دیشب واریز نشد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اعلام کرده بود که یارانه‌ها از دی ماه دو برابر می‌شود و یک خانوار چهار نفره مبلغ ۸۰۰ هزار تومان یارانه در این ماه دریافت کند، یعنی ۴۴۵ هزار تومان بیشتر.

پیگیری‌ها نیز نشان می‌داد که یارانه جدید همزمان با واریز یارانه معیشتی بنزین پرداخت شود، در واقع یک خانوار پنج نفره که در روز دهم هر ماه ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین را دریافت می‌کند، یارانه جدید را نیز بگیرد.

مبلغ یارانه جدید قرار بود پلکانی باشد، یعنی دهک‌های اول تا چهارم نفری ۱۲۶ هزار تومان و دهک‌های پنجم تا هفتم ماهانه ۹۰ هزار تومان یارانه بیشتر بگیرند.

در حالی این یارانه جدید پرداخت نمی‌شود که براساس پیگیری‌ها نهادهای مرتبط با واریز یارانه‌ها آمادگی انجام آن را داشتند و منتظر دستور رئیس دولت بودند.

براساس اخبار منشر شده، به نظر می‌رسد دولت تغییراتی را برای پرداخت یارانه جدید در نظر گرفته است. دولت تصمیم گرفته پرداخت پلکانی یارانه‌ها را فعلا کنار بگذارد و به جای آن به‌صورت یکسان به ۶۶ میلیون نفر ماهانه ۱۵۰ هزار تومان یارانه نقدی بیشتر پرداخت کند.

یعنی یک خانوار پنج نفره علاوه بر یارانه معیشتی ۲۰۵ هزار تومانی و یارانه نقدی ۲۲۷ هزار تومانی؛ مبلغ ۷۵۰ هزار تومان نیز به عنوان یارانه جدید دریافت می‌کند. احتمالا در این ماه یارانه یک خانوار پنج نفره به ۹۴۵ هزار تومان در ماه برسد.

 

منبع: تجارت نیوز
  • علی ارسالی در

    ‌کم دیگه دروع بگین ملت رو چی فرص کردین وعده های پوچ و توخالی وسرگرمی

  • ناشناس ارسالی در

    دولت به وعده هایی که در مورد افزایش یارا نه ها به مردم داده عمل کند. مبلغ 45 هزا رتومان مربوط به 10 سال پیش است. با این ت ورم حداقل به هر نفر 500 هزارتومان داده ش ود. یک خانواده سه نفره در ماه میبایست یک میلیون وپانصد هزار تومان یارانه دریافت کند تا جبران کسری یارانه 45 هزارتومانی 1 0 سال پیش گردد

  • محمدرضا ارسالی در

    ازاین همه دروغگویی واذیت کردن مردم خسته نشدید.بخدااین مردم نجیب حقشون این نیست.چ ندماهه همین دروغهارو تحویل مردم میدید.

  • علی اصغر قاسم پور ارسالی در

    این یارانه ها آن جور که دولت سابق ادعا م ی کرد که یعنی به ٨۰ درصد افراد جامعه که در سطح ضعیف و متوسط هستند پرداخت میشه و فقط به ۲۰ درصد قشر مرف تعلق نمی گیره نیس ت، کسی نه خانه، داره، نه ماشین، نه حقوق و درآمد بالا و بلکه کم، فقط یک زمین مسکو نی ناساز با یک مبلغ کم پس انداز که با ای ن گرانی حتی نمی تواند از پس ساخت یک طبقه ی آن زمین برآید و حتی در سطح قشر متوسط هم نیست یارانه به او پرداخت نمیشه یعنی ا و را در سطح آن ۲۰ درصد قشر مرفه قرار مید ن، پس یا آن ادعاشان دروغ محض هست و یا عد التی در کار نیست و فقط میخوان علی الظاهر حالت کمک به معیشت اکثریت مردم جلوه دهند و حقیقتی در کار نیست. اینها اگر بر طبق ادعای دولت سابق هست به اشتباه تقسیم میشه و صحت نداره و دو باره دولت باید مورد با زبینی و به حق پرداخت کنه.

  • علی اصغر قاسم پور ارسالی در

    معذرت که من در کامنت قبلی به جای تعداد ج معیت درصد به کار بردم، اضافه نمایم که اگ ر به ادعای آن دولت به ۶۰ میلیون جمعیت پر داخت می کرده به این فرد که اکنون بازنشست ه هم هست و هیچ امکانات و دارایی دیگه ای غیر از آن چه ذکر شد نداره، قضاوت کنید که آیا جزو آن ۲۰ میلیون قشر مرفه و دهک بال ا قرار می گیره و یا در حد سطح متوسط هم ن یست که یارانه ی معیشتی دریافت نمی کنه؟

  • سعید ارسالی در

    به چه کسایی میدن این یارنه رو ؟ سر کاریه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها