|
کدخبر: 227199

منتظر گرانی گوشت و مرغ باشید

لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:کالا‌هایی که در سال‌های اخیر مشمول دریافت ارز ترجیحی می‌شدند از جمله نهاده‌های دامی به تدریج از دریافت ارز ۴۲۰۰ حذف می‌شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در برخی کالا‌ها مثل دارو نمی‌توان یکباره و به طور کامل ارز ۴۲۰۰ تومان را حذف کرد، چرا که مردم با چالش‌های جدی روبرو می‌شوند.

سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:دولت سیزدهم با کسری بودجه رو به روست و باید هر چه سریعتر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالا‌های اساسی را مدیریت کند؛ بنابراین به جز دارو و گندم دیگر کالا‌هایی که در سال‌های اخیر مشمول دریافت ارز ترجیحی می‌شدند از جمله نهاده‌های دامی به تدریج از دریافت ارز ۴۲۰۰ حذف می‌شوند.

وی گفت: در برخی کالا‌ها مثل دارو نمی‌توانیم به یکباره به طور کامل ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنیم، چون مردم با چالش‌های جدی روبرو می‌شوند؛ پیشنهاد این است که دولت با یک برنامه ریزی کاری انجام دهد تا دهک‌های پایین جامعه دچار مشکل نشوند، چون تامین دارو برای این قشر با قیمت آزاد در بازار غیرممکن است.

لارگانی گفت: با تجربه کارت سوخت و کوپن دولت می تواند با اعطای کارت اعتباری دارویی به جای یارانه دارو، حمایت از بیماران را به خود افراد تخصیص دهد. برای دیگر کالا‌های اساسی هم می‌توانیم مابه التفاوت نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای هر فرد در نظر بگیریم تا این پول مستقیما به دست خود آن فرد برسد نه اینکه برای عده‌ای خاص تبدیل به رانت و سودجویی شود.

به گفته این نماینده مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۰ به دولت تا سقف ۸ میلیارد دلار اجازه داد که درآمد‌های ارزی حاصل از فروش نفت، میعانات و فرآورده‌ها را با قیمت کمتر از سامانه جامع الکترونیک به فروش برساند و در اختیار واردکننده‌های نهاده‌های دامی، دارو و گندم قرار دهد؛ هرچند آمار‌های دولت نشان می‌دهد که این رقم هم کافی نبوده است.

 

 

منبع: خبر فوری
  • ناشناس ارسالی در

    چشم ما وشما روشن

  • ناشناس ارسالی در

    یک نفر نیست تو مسولین حرف درست وراست بزن ه ،میگید ارز۴۲۰۰ بدست نرم نمی رسد ودلاها میخورنش وباید قطع بشه حالا که میخواد قط ع بشه میگین قیمتها چندین برابر بالا میره ،اخرش نفهمیدیم این ارز در قیمتها تاثیر دارد یانه

  • ناشناس ارسالی در

    خدا مرگتون بده که یه خبر خوب که نمیدید فقط به مردم از اختلاسا دزدیا گرونی ...داده میشه اصلا به شما رای داده شده که همین خبرا رو بدید وقتی ماهی دویست میلیون حقوق میگیرید و از بیت المال همه امکانات رو باید اونجا بشینید و هی خبر از دزدی ....بدید وقتی کشور دست ادمای نوکیسه بیفته همین میشه تو کاررنکن فقط سخن بگو

  • علی ارسالی در

    منتظریم که این همای رحمت بر شانه ملت بنشیند شاید خوشبخت شویم

  • ناشناس ارسالی در

    یعنی گوشت و مرغ جز ضروریات نییت.فقط میخو این مردم نخورن مریض شن بمیرن راحت شین

  • ناشناس ارسالی در

    خدا لعنت کنه باعث و بانی این مشکلات رو

  • سهند ارسالی در

    خبرا رو بصورت صحیح اطلاع رسانی کنید! مثل ا بهتر بگید کسانیکه قراره از لیست خرید گ وشت و مرغ خارج شوند ده درصد اضافه شده و کلا 85درصد ملت را دربر خواهد گرفت امیدوا ریم تا اخر سال با تلاش مسئولان نظام این رقم به 90درصد برسد!!!

  • علي اصغر سهرابفر ارسالی در

    بنام خداوند يكتا
    يعني خاك بر سرتان با اين مديريت اقتصادي !

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها