|
کدخبر: 226933

مطمئن‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایران و جهان کدام‌اند؟

اقتصاد مطمئن‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایران و جهان کدام‌اند؟

به نظر می‌رسد این روزها همه به دنبال ارز دیجیتال هستند. اولین اقدام لازم برای وارد شدن به این حوزه، یک صرافی ارز دیجیتال بوده که در آن بتوانید ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم و دوج کوین را بخرید و بفروشید. با توجه به اهمیتی که این نوع سرمایه گذاری دارد باید در انتخاب صرافی‌های ارز دیجیتال دقت زیادی داشته و مطمئن‌ترین و بهترین آن‌ها را انتخاب کرد. در ادامه به معرفی و بررسی مطمئن‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایران و جهان می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

صرافی‌های ارز دیجیتال چه خدماتی ارائه می‌کنند؟

برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال، باید از صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده کنید. آن‌ها خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه کرده که اغلب مشابه کارگزارن بورس کار کرده و برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ابزارهای مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ چرا که کاربران می‌توانند ارزهای فیات (مانند دلار آمریکا) را واریز کرده و از آن وجوه برای خرید ارز دیجیتال استفاده کنند. همچنین کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را با دیگر ارزهای دیجیتال مبادله کنند.

بهترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال، خرید و فروش ارزهای مورد نظر را با کارمزد کم و ویژگی‌های امنیتی قوی، آسان می‌کنند. برای انتخاب بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای نیازهای خود، مهم است که ارزهای پشتیبانی، قیمت گذاری، تسریع در فرایند احراز هویت، گزینه‌های برداشت، امنیت و پشتیبانی ۲4 ساعته توجه داشته باشید.

نکات قابل توجه در انتخاب صرافی ارزهای دیجیتال

زمانیکه که به دنبال یک صرافی برای استفاده از ارزهای دیجیتال هستید، چندین نکته وجود دارد که باید به دنبال آن‌ها باشید؛ از جمله امنیت، کارمزدها و ارزهای دیجیتال ارائه شده. همچنین مهم است که بدانید ارز دیجیتال شما چگونه ذخیره می‌شود و آیا می‌توانید با انتقال آن به کیف پول دیجیتال خود، آن را نگه دارید یا خیر؟!

صرافی‌های ارزهای دیجیتال، در قالب‌های متمرکز و غیرمتمرکز ارائه می‌شوند. صرافی‌های متمرکز با مقررات مالی مقامات دولتی مطابقت دارند و بسیاری از آنها سپرده‌های نقدی شما را بیمه کرده و همچنین برای استفاده از این پلتفرم به احراز هویت نیاز است. صرافی‌های غیرمتمرکز، مبادلات آنلاین تنظیم‌نشده‌ای هستند که بر روی گره‌های توزیع‌شده که متعلق به کاربر هستند میزبانی می‌شوند و هیچ مرجع نظارتی متمرکزی وجود ندارد.

صرافی‌های غیرمتمرکز، عملکردی مشابه بیت کوین دارند. یک صرافی غیر متمرکز، نقطه کنترل مرکزی نداشته اما با این حال، آن را به عنوان یک سرور در نظر بگیرید؛ به جز اینکه هر کامپیوتر درون سرور در سرتاسر جهان پراکنده شده است و یک فرد، فرد هر کامپیوتری را که بخشی از آن سرور را تشکیل می‌دهد، کنترل می‌کند و اگر این کامپیوترها خاموش شوند، تاثیری بر شبکه ندارد؛ چرا که بسیاری از کامپیوترهای دیگر به اجرای شبکه ادامه می‌دهند.

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهانی

  • صرافی کوینکس (CoinEx)

با توجه به تحریم‌هایی که برای ایرانیان وجود دارد و همچنین فیلتر بودن بسیاری از وب‌سایت‌های صرافی‌های جهانی، یکی از بهترین آن‌ها برای ایرانیان، صرافی کوینکس است. این صرافی در دسامبر سال ۲0۱7 در هنگ کنگ توسط یانگ هایپو تاسیس شده است. این صرافی، یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای افرادی است که سرمایه‌ی اولیه‌ی کم و ارزهای دیجیتال متنوعی را با حداقل میزان سپرده می‌خواهند.

کوینکس

کوینکس، یک صرافی ارز دیجیتال مانند بایننس بوده که علاوه بر خدمات پشتیبانی عالی به کاربران، امکان معامله با جفت ارزهای دیجیتال مختلف نیز وجود دارد. این صرافی دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای است که کاربران را قادر می‌سازد تا با استفاده از سرمایه اولیه کم، شود خوبی در معاملات ارزی جفت ارز خود داشته باشند.

از دیگر مزایای صرافی کوینکس، سرعت بالای آن است که هرگز در سایت حتی برای لحظه‌ای تاخیر وجود نخواهد داشت. کاربران می‌توانند در صورت بروز مشکل در حین فعالیت، تنها با ارسال ایمیل به واحد پشتیبانی می‌توانید هر مشکلی را حل کنند.

  • صرافی بایننس (Binance)

یکی از بهترین صرافی‌های جهانی ارز دیجیتال، صرافی ارز دیجیتال بایننس است. مهم‌ترین علت آن، ارائه‌ی همه‌ی ارزهای دیجیتالی است که بعد از بیت کوین معرفی شده‌اند ( آلت کوین‌ها ). این صرافی با تمرکز بر آلت کوین‌ها در سال ۲0۱7 تاسیس شده اما با ممنوعیت آن در ایالات متحده، در سال ۲0۱9 از شرکت Binance.US جدا شد. صرافی بایننس، از نوامبر ۲0۲۱، بر فضای مبادلات جهانی تسلط دارد و روزانه بخش قابل توجهی از حجم معاملات ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

این صرافی، تنها به واریز دلار آمریکا توسط کاربران جهانی از طریق انجمن ارتباطات مالی بین بانکی در سراسر جهان (SWIFT ) اجازه می‌دهد، اما برای شما این امکان را فراهم می‌کند که به به طور مستقیم تعداد معینی از ارزهای دیجیتال را با کارت اعتباری یا نقدی خریداری کنید. سرمایه گذاری در صرافی باینننس، با استفاده از ۱۲ ارز فیات دیگر از جمله یورو، امکان پذیر است.

بایننس برای افرادی مناسب است که می‌خواهند در آلت کوین‌های کمتر شناخته شده معامله کرده یا سرمایه گذاری کنند. بایننس بیش از 50 ارز دیجیتال مختلف را برای معامله ارائه می‌دهد و گزینه خوبی برای افرادی است که خواهان نمودارهای پیشرفته‌تر از اکثر صرافی‌های دیگر هستند. ویژگی‌ها، توانایی‌های ترسیم نمودار و داده‌هایی که با حساب شما ارائه می‌شوند واقعاً چشمگیر هستند، به ویژه زمانی که هزینه‌های معقول آن‌ها را در نظر بگیرید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران

باین ارز (Binearz)

همانطور که جلوتر نیز مطرح شد، از موارد قابل اهمیت در انتخاب صرافی ارز دیجیتال، امنیت آن به عنوان یک پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال می‌باشد. همچنین با توجه به اهمیت حجم معاملاتی بازار در ارزهای خاص مانند تتر، یک صرافی ارز دیجیتال خوب باید در بازار از حجم معاملاتی مناسبی برخوردار باشد.

بیت-کوین۱

صرافی ارز دیجیتال باین ارز، بهترین و مطمئن‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایران بوده که در تابستان ۱400 برای رفع نیازهای موجود کاربران ایرانی، تاسیس شده است. صرافی ارز دیجیتال باین ارز، برای رفع مشکلاتی از قبیل کلاهبرداری‌هایی که از کاربران انجام می‌شود، دسترسی سخت به بازارهای خارجی و...، پلتفرم خود را با استفاده از تیم متخصصی که دارد به گونه‌ای طراحی کرده است که برای کاربران، شرایط و بستری امن را فراهم شود.

برای بهره بردن از مزایای صرافی باین ارز و خرید و فروش امن ارز دیجیتال، اینجا را کلیک کنید.

استفاده از صرافی باین ارز برای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال مزایای زیادی دارد؛ از جمله:

  • پشتیبانی ۲4 ساعته‌ی سریع: با توجه به بازار جهانی ارز دیجیتال، پشتیبانی مجموعه باین ارز در تمام روزهای هفته و به صورت ۲4 ساعته، آماده ارائه خدمات به کاربران می‌باشد.
  • احراز هویت آسان و سریع: برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در انواع صرافی‌ها، به احراز هویت کاربران نیاز است. در صرافی ارز دیجیتال باین ارز، تمام اقدامات مربوط به احراز هویت به صورت آنلاین و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و بلافاصله بعد از تایید هویت، کاربران می‌توانند از خدمات صرافی باین ارز استفاده کنند.
  • حجم بالای معاملات در بازار تتر: تتر، بعد از بیت کوین، پرطرفدارترین ارز دیجیتالی بوده و حجم بالایی نیز در بازار معاملات دارد. همچنین هر چه صرافی‌های ارز دیجیتال، حجم معاملاتی بیشتری داشته باشند، علاوه بر قابل اعتمادتر بودن، نقدینگی دارایی در آن صرافی نیز تضمین می‌شود. از نکات قابل توجه درباره‌ی صرافی ارز دیجیتال باین ارز، حجم بالای معاملات در بازار تتر می‌باشد.
نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها