|
کدخبر: 222810

جزئیات جدید از افزایش حقوق ها در ۱۴۰۱

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: تلاش دولت و تلاش مجلس تا کنون بر این بوده که اختلاف حقوق ها در میان کارمندان مختلف کاهش پیدا کند.

اقتصاد جزئیات جدید از افزایش حقوق ها در ۱۴۰۱

مدتی قبل بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ توسط رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. مفاد بخشنامه مذکور و اظهارات مسئولان امر از جمله مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، بیانگر آن است که در سال آتی افزایش حقوق‌ها به صورت پلکانی خواهد بود. بدین معنا که کارمندانی که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند از افزایش حقوق بالاتری برخوردار خواهند بود و برعکس. آنطور که پیش بینی می‌شود، برای سال آینده افزایش حقوق‌ها بین ۱۰ تا ۳۰ درصد با توجه به دریافتی کارکنان در نوسان خواهد بود و برای هر کارمند فرمولی خاص با توجه به حقوق وی در نظر گرفته خواهد شد.

جعفری قادری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش حقوق‌ها در سال آینده گفت: تلاش دولت و تلاش مجلس تا کنون بر این بوده که اختلاف حقوق‌ها در میان کارمندان مختلف کاهش پیدا کند. در همین راستا نیز مجلس در سال کذشته تلاش کرد میزان افزایش حقوق‌ها از یک سقفی بیشتر نشود.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز تلاش دولت در همین راستا بوده است که حقوق کارمندان مختلف به هم نزدیک شود و فیش‌هایی که تحت عنوان حقوق‌های نجومی مطرح است موضوعیت پیدا نکند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بحث‌هایی هم که تا کنون در مجلس بررسی شده در همین راستا بوده است. تلاش ما بر این است با این اقدامات بتوانیم تا حدی از این شکاف میان حقوق‌ها جلوگیری کنیم. به احتمال زیاد مجلس هم برای اجرایی شدن این امر همراه دولت خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: بنده فکر می‌کنم سعی بر این باشد مجموع نیروهای تخصصی و عملیاتی را به نحوی مشکلشان را حل کنیم. باید تلاش کرد این اضافه حقوق مسئله ساز نشود و بخش‌های تخصصی که نگران خروج نیروهای تخصصی خود را دارند دچار مشکل نشوند.

منبع: مشرق
  • ناشناس ارسالی در

    خدا لعنتتون کنه

  • علی ارسالی در

    باید یه سقف برای افزایش حقوق مشخص بشه مثلا ۳۰ میلیون که هیچ شخصی بیشتر از این سقف تحت هر عنوانی نتونه حقوق بگیره که این هم انجام نمیشه چون همین نمایندگان محترم الان بیشتر از سی دریافتی دارن

  • ali ارسالی در

    سلام به شرطی که اولا مجلس ووزرا نیز مثل کارمند حقوق هماهنگ با سایر باشد نه اینکه خودشان تافته جدا یافته باشند

  • طبا ارسالی در

    هر شخصی که اداری یا زمانی اداری بوده، می داند که احکام حقوقی برمبنای سابقه و پست تعریف شده و قابل پرداخت است که از کارمن د ساده تا مدیریت مجموعه، بر آن اساس حقوق دریافت خواهند کرد. لذا آن چیزی که موجب تفاوتهای آنچنانی و باصطلاح حقوقهای نجومی می شود، پرداختهای محرمانه، حق و حقوقهای من درآوردی، ضرایبی که در احکام تعریف نش ده اند و بسیاری دیگر است که با این شکل ب رخورد با حقوقهای ناچیز کارمندی و باصطلاح پلکانی که از ۱۰ تا ۳۰ درصد عنوان می شود ، قابل حل نخواهد بود و تنها ظلمی است که به این قشر محروم روا داشته می شود. بناب راین باید به واقعیات جامعه و تورم افسار گسیخته توجه شود و افزایش حقوق سال آتی بر این اساس صورت پذیرد. اگر آقایان می خواه ند از حقوقهای نجومی و خارج از عرف جلوگیر ی نمایند راه حل، ممانعت از پرداختهای محر مانه و خارج از فیش حقوقی است که روال عاد ی و مرسوم در ادارات می باشد و تنها تعداد اندکی از آن بهره مند می شوند. حتی دستگا ههای نطارتی مثل حراست ها و بازرسی های آن مجموعه که باعث می شود چشمشان را بر این تخلفات ببندند.

  • هر چی ارسالی در

    بابا نفستون جای گرم بلند می شه ۱چ۰ درصد بیاد رو حقوق دیگه مرده حسابیم تا سر برج نمی رسیم تو رو به حضرت عباس ای چه کاریه با ملت انجام می دین خدا لعنتتون کنه

  • ناشناس ارسالی در

    خدا قوت هر چقدر بیشتر باشد باید تبعات آن را هم فکری کرد تا هزینه ها افزایشی نش ود . خدا یارتان .

  • محمد ارسالی در

    دولت مردان محترم حقوق اضافه نخواستیم جل و تورم ۵۰۰ درصدی را بگیرید اضافه حقوق م شکل کشا نیست

ارسال نظر