|
کدخبر: 222267

مرغ فعلا گران نمی‌شود

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با افزایش حجم جوجه ریزی پیش‌بینی می‌شود که نرخ مرغ از دهه سوم آذر کاهش یابد‌.

اقتصاد مرغ فعلا گران نمی‌شود

حبیب اسدالله نژاد مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: علی رغم آنکه نرخ هر قطعه جوجه یکروزه ۶ هزار تومان مصوب شد، اما در هفته‌های اخیر به ۱۲ هزار تومان هم رسید که مجدد با روند کاهشی نرخ هر قطعه جوجه در بازار ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

او ادامه داد: با افزایش حجم جوجه ریزی پیش‌بینی می‌شود که نرخ مرغ از دهه سوم آذر کاهش یابد‌.

اسدالله نژاد افزود: هم اکنون نرخ هر قطعه جوجه یکروزه ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بالاتر از مصوب است که با افزایش میزان تولید انتظار می‌رود که روند نزولی نرخ جوجه ادامه داشته باشد و تا پایان ماه به نرخ مصوب برسد.

به گفته وی، نرخ ۳۱ هزار تومانی مرغ گرم بر مبنای نرخ جوجه ۶ هزار تومان مصوب شده و بدیهی است که با افزایش نرخ جوجه، نرخ مرغ باید اصلاح شود، درحالیکه چنین کششی در بازار وجود ندارد.

اسدالله نژاد درباره تاثیر عرضه جوجه بالاتر از نرخ مصوب بر تولید گفت: عرضه جوجه بالاتر از نرخ مصوب حداقل ۵ درصد هزینه تولید در واحدهای مرغداری را افزایش می‌دهد که با این وجود پذیرفته نیست وقتی نرخ جوجه در قرارگاه امنیت غذایی ۶ هزار تومان در نظرگرفته شده باشد، نرخ در بازار بالاتر باشد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان گفت: با توجه به افزایش حجم جوجه ریزی آبان، گرانی مرغ منتفی است و برآورد می‌شود که نرخ از دهه سوم آذرماه کاهش یابد. اما امیدواریم از نرخ مصوب کمتر نباشد چرا که در صورت عرضه کمتر از نرخ مصوب، واحدهای مرغداری متحمل زیان نشوند.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    فقط دشمنان جمهوری اسلامی با گران شدن قیمت ها خوشحال می شوند

  • ایرانی اواره ارسالی در

    خیلی بد شد دلمون تنگ میشه برای مرغی که گ ران نشد

ارسال نظر